تمبر یادبود استاد حسین بهزاد رونمایی شد

1393/3/4 ۱۲:۲۹

تمبر یادبود استاد حسین بهزاد رونمایی شد

به مناسبت یکصد و بیستمین زادروز استاد حسین بهزاد طی مراسمی تمبر یادبود این استاد نامدار مینیاتور رونمایی شد. به گزارش روز شنبه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این مراسم همزمان با بیستمین سالگرد گشایش موزه آثار استاد حسین بهزاد با حضور تنی چند از مسئولین و هنرمندان برگزار شد.

 

- به مناسبت یکصد و بیستمین زادروز استاد حسین بهزاد طی مراسمی تمبر یادبود این استاد نامدار مینیاتور رونمایی شد.

به گزارش روز شنبه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این مراسم همزمان با بیستمین سالگرد گشایش موزه آثار استاد حسین بهزاد با حضور تنی چند از مسئولین و هنرمندان برگزار شد.

در این مراسم، سرپرست مجموعه سعدآباد گفت: برگزاری چنین مراسمی برای معرفی هنرمندان از کارکردهای موزه هاست ،نه فقط معرفی هنر آنها بلکه معرفی اندیشه و تفکر آنها نیز جزء رسالت و کارکرد موزه ها تلقی می شود.

یوسف منصورزاده افزود: استاد بهزاد از هنرمندان دوره معاصر است که با هنر خویش توانسته تاریخ نگارگری را از عصر مانی تا عصر حاضر ارتباط دهد و پیوندی را بین نسل ها برقرار کند و این ارتباط را به آیندگان نیز منتقل کند.

مسئول موزه استاد حسین بهزاد نیز در این مراسم گفت: در سال 1371 با اهداء 287 اثر از آثار استاد حسین بهزاد مینیاتور از سوی مرحوم پرویز بهزاد به سازمان میراث فرهنگی ، طی قراردادی مشخص و معین ، مبنی بر افتتاح و تشکیل موزه ای با نام این استاد گرانقدر ، این آثار از منزل شخصی استاد لیست برداری و تحویل میراث فرهنگی شد.

طاهره شیربچه افزود: پس از دو سال یعنی در سال 1373 به مناسبت صدمین سالگرد تولد استاد بهزاد ، موزه بهزاد افتتاح و کارش را آغاز کرد و این کار و تلاش به مدت 12 سال ادامه یافت.

در ادامه مراسم استاد عباس جمالپور محقق و پژوهشگر که به عنوان یکی از مینیاتوریسیت های جهانی شناخته شده است در زمینه های مختلف هنر و انرژی هنر و همچنین در خصوص جایگاه هنری استاد حسین بهزاد و بررسی تأثیر اشعار خیام در آثار این هنرمند به سخنرانی پرداخت.

سید عبدالمجید شریف زاده مدیر پژوهشکده هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این مراسم گفت: استاد حسین بهزاد از مهمترین اساتید نگارگری ایران است.

در پایان مراسم از تمبر یادبود استاد حسین بهزاد بمناسبت یکصد و بیستمین زاد روز این هنرمند و بیستمین سالروز گشایش موزه اختصاصی آثار این هنرمند در مجموعه سعدآباد ، رونمایی شد و از دست اندرکاران برگزاری این مراسم با اهدای لوح و هدایا تقدیر و قدردانی شد.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: