1393/2/17 ۰۸:۳۶
جشنواره سهگانه خلیجفارس برای معرفی هرچه بهتر نام این جشنواره و حمایت از گروههای موسیقی در دومین دوره خود با اجرای گروههای کامنت، نیوش و نایما برگزار میشود.
جشنواره سهگانه خلیجفارس برای معرفی هرچه بهتر نام این جشنواره و حمایت از گروههای موسیقی در دومین دوره خود با اجرای گروههای کامنت، نیوش و نایما برگزار میشود. به گزارش دبا به نقل از روزنامه شرق گروههای موسیقی تلفیقی «کامنت»، «نیوش» و «نایما» روزهای 17، 18 و 19 اردیبهشت در سالن سینمایی پردیس قلهک طی دوسانس روی صحنه میروند. سیدعلی میرمحمدی، مدیر برگزاری دومین جشنواره سهگانه «خلیجفارس» در نشست خبری که صبح سهشنبه، 16اردیبهشت در تالار وحدت برگزار شد، درباره علل برگزاری این جشنواره گفت: «یکی از مهمترین مواردی که میتواند در معرفی هرچه بهتر نام خلیجفارس کمک تاثیرگذاری داشته باشد و اتفاقا نیازمند بازیهای سیاسی هم نیست استفاده از هنر و موسیقی است که خوشبختانه ما با تکیه بر همین رویکرد، جشنوارههای سهگانه موسیقی خلیجفارس را پایهگذاری کردهایم.»به گفته او استفاده از نام خلیجفارس برای این جشنواره بودن ادای دینی به این منطقه ایران و کمک به موسیقیای است که در بازار و رسانه با بیمهری روبهرو شده. میرمحمدی گفت که این گروهها بهدنبال شعار نیستند و بیشتر نگاهشان به بطن و ماهیت موسیقی است. در این جشنواره گروه موسیقی راک «کامنت» که کارش را از سال 87 شروع کرده به سرپرستی کیان پورتراب به اجرای برنامه خواهند پرداخت. نیما رمضان نوازنده این گروه از رونمایی آلبوم «رفت از دست » در روز 17اردیبهشت خبر داد و افزود: «فضای آلبوم جدید متفاوت از قطعات قبل است، یک روند داستانی دارد و حکایت کسی است که هویت خودش را از دست داده و در قطعات بهدنبال دستمایهای است تا در آینده برای خودش گذشتهای خلق کند.»سروش قهرمانلو خواننده و آهنگساز گروه نیوش با توضیح درباره موسیقی این گروه افزود: «موسیقی گروه نیوش در تنظیم و فرم بیرونی راک است اما درونمایه کار موسیقی سنتی و فولک محسوب میشود. این گروه در اجرای صحنهای از جلوههای بصری استفاده میکنند و سعی دارند به این وسیله به هنرهای اصیل ایرانی از جمله خطاطی توجه کنند.»حمزه یگانه سرپرست گروه «نایما» نیز درباره شکلگیری این گروه گفت: «در ایران کمتر به سبک جاز پرداخته شده است و صرفا عدهای از موزیسینها بهطور مقطعی آن را دنبال کردهاند. برای همین در سال 86 ما از یکی از نوازندگان بینالمللی این سبک (باهاک هاراپتیان) با هزینه شخصی دعوت کردیم تا مسترکلاسهایی برگزار کند. گروه نایما از بین هنرجویان این کلاس کارشان را شروع کردند.»
کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید