اومبرتو اکو درگذشت

1394/12/1 ۱۱:۳۷

اومبرتو اکو درگذشت

اومبرتو اکو؛ نویسنده و خالق رمان «نام گل سرخ» درگذشت. به نقل از رسانه‌های ایتالیایی، اومبرتو اکو (نویسنده و فیلسوف ایتالیایی) در سن 84 به دلیل بیماری سرطان درگذشت. روزنامه لا رپوبلیکا در پایگاه اینترنتی خود ضمن اعلام تایید این خبر از سوی خانواده‌ی اکو، تاکید کرده است: این نویسنده که به بیماری سرطان مبتلا بود ساعت 9 و نیم شب به وقت محلی (12 شب جمعه به وقت تهران) درگذشت.

 

اومبرتو اکو؛ نویسنده و خالق رمان «نام گل سرخ» درگذشت.

به نقل از  رسانه‌های ایتالیایی، اومبرتو اکو (نویسنده و فیلسوف ایتالیایی) در سن 84 به دلیل بیماری سرطان درگذشت.

روزنامه لا رپوبلیکا در پایگاه اینترنتی خود ضمن اعلام تایید این خبر از سوی خانواده‌ی اکو، تاکید کرده است: این نویسنده که به بیماری سرطان مبتلا بود ساعت 9 و نیم شب به وقت محلی (12 شب جمعه به وقت تهران) درگذشت.

اومبرتو اکو، نشانه‌شناس، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان‌نویس ایتالیایی که پس فارغ‌اتحصیل مدرک دکترا از دانشگاه تورینو بوده ، در دانشگاه‌های میلان، فلورانس، بولونیا و کولژ دو فرانس نیز تدریس کرده‌ است.

با اینکه در برابر بیش از ۴۰ کتاب علمی و صدها مقاله، اکو تنها ۵ رمان خلق کرده است، او را  بیشتر به نام رمان‌هایی همچون «نام گل سرخ» می‌شناسند. اما او قبل از نویسندگی نشانه‌شناس و فیلسوف است. وی یکی از مهمترین و پرکارترین اندیشمندان و روشنفکران دنیای معاصر له شمار می‌رفت و ازجمله مهمترین زبان‌شناسان و نشانه‌شناسان ساختارگرا بود. اکو از طرفداران گفتگوی میان شرق و غرب است، از هواداران افزایش ارتباطات و فهم متقابل در محیط بین‌المللی است و علاقهٔ زیادی به زبان بین‌المللی اسپرانتو دارد.

اکو  همچنین مدتی ریاست دانشکدهٔ انسان‌شناسی دانشگاه بولونیا را نیز برعهده داشته و  نگارش متن‌های آکادمیک فراوانی در زمینهٔ فلسفه، نشانه‌شناسی و نقد ادبی و کتاب‌هایی برای کودکان نیز بخش دیگری از فعالیت‌های او به‌شمار می‌آید.

منبع: ایلنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: