وقایع ده سال پس از "فرار از فلسفه" بازگو می شود

1385/1/20 ۰۳:۳۰

وقایع ده سال پس از

بهاء الدین خرمشاهی با وجودی که این روزها از بیماری رنج می برد قصد دارد رویدادهایی را که ده سال پس از کتاب "فرار از فلسفه" بر او گذشته است روایت کند .


بهاء الدین خرمشاهی با وجودی که این روزها از بیماری رنج می برد قصد دارد رویدادهایی را که ده سال پس از کتاب "فرار از فلسفه" بر او گذشته است روایت کند .
بهاء الدین خرمشاهی - حافظ شناس و مترجم قرآن کریم در این کتاب (فرار از فلسفه) زندگی خودش را روایت کرده بود.
خرمشاهی در این باره گفت : کتاب فرار از فلسفه باید دوباره ویرایش شود و قصد دارم فصل جدیدی را با عنوان " یک دهه پس از فرار از فلسفه " به این کتاب بیفزایم . هم اکنون مدتی است که از افسردگی رنج می برم ولی قصد دارم به هر ترتیب این کتاب را به پایان ببرم .
وی افزود : شرح حال نویسی تنها چیزی است که باید خودم به پایان ببرم و کس دیگری نمی تواند در این کار به من کمک کند . هنوز تصمیم نگرفته ام به طور قطعی عنوان کتاب " فرار از فلسفه " را تغییر دهم .
بهاء الدین خرمشاهی افزود : کتاب " فرار از فلسفه " نزدیک به یک دهه قبل از سوی نشر جامی به چاپ رسیده بود و هم اکنون در بازار کتاب نایاب شده است . از آن جایی نیاز به تجدید چاپ کتاب احساس می شد با قرارداد جدیدی که با نشر قطره نوشتم آن را با حروفچینی مجدد به چاپ خواهم رساند .
این مترجم قرآن کریم یادآور شد : هم اکنون چیزهایی را که به مرور به یاد می آورم به متن اضافه می کنم و با گذشت یک دهه از چاپ اول کتاب رویدادهای بخش پایانی کتاب را به روز می کنم .
وی افزود : این کتاب به مرور در دست تکمیل است و هیچ اصراری بر تحویل فوری آن به ناشر ندارم؛ حتی اگر مدت زمان زیادی صرف نگارش آن شود .
خرمشاهی در پایان گفت : فرار از فلسفه شرح زندگانی من از تولد تا دهه 1370 بود که توسط خودم به نگارش درآمده بود اما با تذکر دوستان مبنی بر افزودن برخی موضوعات و نکات بر متن اصلی کتاب ، لازم دیدم که برای گذشت یک دهه از چاپ کتاب شرح رویدادهایی که در دهه 1380 پشت سرگذاشته ام را هم مکتوب کنم .

منبع : خبرنگار مهر


سعیده خان احمدی
نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: