پیام تبریک اوباما به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز

1392/12/29 ۱۵:۲۸

پیام تبریک اوباما به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی ویدئویی فرا رسیدن عید نوروز و سال نو را به مردم ایران تبریک گفت.

 رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی ویدئویی فرا رسیدن عید نوروز و سال نو را به مردم ایران تبریک گفت.

به گزارش دبا به نقل از خبرگزاری تسنیم باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی ویدئویی فرا رسیدن عید نوروز  و سال نو را به مردم ایران تبریک گفت.

اوباما در پیام نوروزی خود خطاب به مردم ایران گفت: "درحالی که شما و خانواده‌هایتان دور میز نوروز جمع می‌شوید می خواهم بهترین آرزوهایم را برای این بهار جدید و سال نو تقدیم کنم."

"مانند همیشه این تعطیلات فرصتی است برای قدردانی از نعمت‌های‌تان و تعمق در امیدهایمان برای سال پیش رو."

"همانطور که هرسال به عنوان رئیس‌جمهوری این کار را کرده‌ام می‌خواهم از این فرصت برای سخن گفتن مستقیم با مردم و رهبران جمهوری اسلامی ایران استفاده کنم. من از زمان آغاز ریاست جمهوری‌ام فرصتی را به حکومت ایران ارائه داده‌ام که اگر به تعهدات بین‌المللی‌اش عمل کند رابطه‌ای نو بین دو کشورمان می‌تواند وجود داشته باشد و ایران می‌تواند بازگشتن به جایگاه راستینش در میان جامعه ملل را آغاز کند."

"سال قبل زمانی که شما -مردم ایران- دکتر حسن روحانی را به عنوان رئیس‌جمهور جدیدتان برگزیدید، صدای خودتان را به گوش رساندید. او در مبارزات انتخاباتی‌اش به تقویت اقتصاد ایران، بهبود زندگی مردم ایران و تعامل سازنده با جامعه جهانی تعهد داد.  او با حمایت قوی شما انتخاب شد. من پاییز گذشته با رئیس‌جمهور روحانی گفتگو کردم. این اولین گفتگوی یک رئیس‌جمهور آمریکا و یک رهبر ایرانی از سال 1979 بود. من احترام عمیقم را برای مردم ایران به رئیس‌جمهور روحانی منتقل کردم، همانطور که او احترامش را برای مردم آمریکا ابراز کرد و من به وی گفتم ما می‌توانیم به اختلافات جدی میان حکومت‌های‌مان بپردازیم، بی‌اعتمادی را کاهش دهیم و حرکت فرای تاریخ دشوارمان را آغاز کنیم."

"از آن زمان ما پیشرفت کرده‌ایم. جامعه جهانی سال‌ها نگران بوده است که برنامه اتمی ایران می‌تواند به دست یافتن ایران به سلاح هسته‌ای منجر شود که تهدیدی برای منطقه و دنیا است. حکومت ایران بر اساس توافق اولیه‌ای که در ماه نوامبر به آن دست یافتیم پذیرفته است بخشهای کلیدی برنامه اتمی‌اش را محدود کند."

"ایالات متحده به همراه شرکای جهانی مان تسهیلاتی را درمورد تحریم‌ها برای ایران فراهم می‌کند. اکنون ما با امید به یافتن راه‌حلی جامعه که نگرانی‌های دنیا  را در مورد برنامه هسته‌ای ایران برطرف کند، مشغول گفتگوهای فشرده‌ای هستیم. همانطور که قبلا گفته‌ام هیچ توهم و ابهامی ندارم. این کار دشوار خواهد بود. اما من به دیپلماسی پایبندم چرا که معتقدم زمینه برای یک راه‌حل عملی وجود دارد. بالاترین مقامات ایران، ازجمله رهبر ایران آقای خامنه‌ای، گفته‌اند که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای نیست. پس چنانچه ایران گام‌هایی معنی‌دار و قابل تایید بردارد که به دنیا ضمانت دهد برنامه هسته‌ای اش تنها برای مقاصد صلح‌آمیز است، در این صورت ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دسترسی خواهد داشت."

"ما به طریقی صلح‌آمیز، با دیپلماسی به یکی از بزرگترین چالش‌های صلح و امنیت بین‌المللی پرداخته‌ایم. یک توافق جامع برسر مساله هسته‌ای و ایرانی که حقوق جهانی را در داخل و خارج حمایت می‌کند کمک می‌کند تا ایران در مسیر جدیدی که بسیاری از ایرانیان خواهان آن هستند حرکت کند. به هرحال در طول تاریخ شما استعدادها و نبوغ ایرانیان به دستاوردهای عظیمی در عرصه ادبیات و هنر علوم و فناوری منجر شده است. اما دشواری‌های اقتصادی که بسیاری از ایرانیان در سالهای اخیر متحمل شده‌اند - به دلیل انتخابهای رهبران ایران- کشور شما و دنیا را از مهارت‌های فوق‌العاده و مشارکتی که شما می‌توانستید ارائه دهید محروم کرده است."

ادامه دارد...

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: