انتشار آلبوم جدید شجریان با تیراژ 50هزار

1392/12/20 ۲۰:۳۹

انتشار آلبوم جدید شجریان با تیراژ 50هزار

آلبوم موسیقی «نه فرشته‌ام، نه شیطان» با صدای همایون شجریان و آهنگسازی طهمورث پورناظری رونمایی شد.

آلبوم موسیقی «نه فرشته‌ام، نه شیطان» با صدای همایون شجریان و آهنگسازی طهمورث پورناظری رونمایی شد.

طهمورث پورناظری در نشست خبری این آلبوم گفت: این مجموعه شامل هشت قطعه موسیقی است که هر کدام از کارها با سازبندی، تنظیم و آهنگسازی متفاوت انجام شده و تمام قطعات با کلام است.

این آهنگساز ادامه داد: اشعار کار از مولانا، شفیعی کدکنی، حسین منزوی، هومن زکایی و سیمین بهبهانی انتخاب شده است.

این هنرمند همچنین گفت: این مجموعه در ابتدا سه برابر از آنچه در این کار گنجانده شده است، بود که همه آن‌ها را در استودیو به صورت اتود ضبط کرده بودیم و در نهایت تعدادی برای این آلبوم انتخاب شدند.

رونمایی از آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» همایون شجریان و تهمورس پورناظری

پورناظری درباره نوازندگی کار نیز ادامه داد: تمام نوازنده‌های اثر بین‌المللی هستند و این کار در سطح بالایی ارائه شده است.

او درباره قطعات آلبوم نیز توضیح داد: قطعه اول این کار «چرا رفتی» نام دارد که با هنرنمایی نوازندگان بین‌المللی ارائه می‌شود. قطعه دوم «ستار و آواز» است، قطعه سوم که «دل به دل» نام دارد اثری است که کاملا دارای سازبندی ایرانی است. قطعه چهارم با عنوان «کولی» ستار و آواز است. قطعه «نه فرشته‌ام، نه شیطان» نیز برای ساز تار در چند خط نوشته شده است که با همراهی گیتاربیس شنیده می‌شود.

پورناظری درباره این قطعه توضیح داد: پس از ساخت همین قطعه چندی بعد به کنسرت پاکودلوسیا رفتم و نزدیکی زیادی بین فضای کاری این قطعه با اثر او احساس کردم. بنابراین در ساخت این قطعه هم از کار او الهام گرفته‌ام.

آهنگساز «نه فرشته‌ام، نه شیطان» تأکید کرد که این آلبوم در بهترین استودیوی دنیا ضبط شده است.

رونمایی از آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» همایون شجریان و تهمورس پورناظری

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در این کار از نوازنده خارجی استفاده کرده و کار را در آنجا ضبط کرده است، گفت: استاندارد بودن یک مجموعه به این معناست که همه شرایط با هم همخوانی داشته باشند، یعنی آهنگساز، تهیه‌کننده، خواننده و... همه در یک سطح باشند. البته باید گفت ضبط صدا در ایران بسیار ضعیف است. در گذشته این‌طور نبود اما در حال حاضر سیستم دیجیتال به این روند صدمه زده و به دلیل گران بودن تجهیزات، هزینه‌ها این کار در ایران صرف اقتصادی ندارد.

پورناظری درباره مضمون این آلبوم نیز گفت: هر اثر هنری بازتاب تفکر خالقان آن است. دو قطعه از این آلبوم فضایی اجتماعی دارد و باقی قطعات عاشقانه است. به هر حال ما هم جزئی از این جامعه هستیم و بر مبنای آن حرکت می‌کنیم.

رونمایی از آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» همایون شجریان و تهمورس پورناظری

او درباره اینکه آیا قرار است این آلبوم در ایران کنسرت داشته باشد یا خیر نیز توضیح داد: اگر قرار باشد این اجرای این آلبوم در تهران به روی صحنه برود از تمام سولیست‌های آن دعوت خواهیم کرد، مثل شجاعت حسین‌خان، جیمی جانسون و... .

در ادامه این نشست که صبح 20 اسفندماه در تالار وحدت برگزار شده بود، همایون شجریان در سخنانی مطرح کرد: در شرایطی که اوضاع نشر نابسامان است، صدرالدین حسین‌خانی روی این آلبوم سرمایه‌گذاری کرد که امیدوارم از این سرمایه‌گذاری ضرر نکند. شاید کار کردن در ایران دورهمی باشد اما وقتی کاری در سطح بین‌المللی ارائه می‌شود دیگر کسی شوخی ندارد و حسین‌خانی به راستی ما را حمایت کرد.

صدرالدین حسین‌خانی نیز که تهیه‌کننده این آلبوم است، اظهار کرد:‌ این اثر دو سال پیش تولیدش آغاز شد و آن زمان 120هزار دلار هزینه برداشت و تاکنون حدود 200هزار دلار برای آن هزینه شده است که البته برای من افتخار است چنین کاری را منتشر کرده‌ام. این در حالی است که تیراژ این کار 50هزار نسخه است.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: