در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
از خواجه محمد پارسا (756-822 ق/1355-1429م)، به آنچنانكه در ص. ع. آمده است. ( شرح فصوص الحکم، میرسید علی همدانی). در دیباچه نام نگارنده نیامده است. میگوید: كسانی این كتاب را شرح كرده ولی بخوبی از عهدۀ آن بر نیامده، مگر آنكه سخن را بدرازا كشانیده اند. و من گر چه بكوتاهی پرداختم ولی كلید این راز را بدست داده ام. و با «مقدمه»ای آغاز میشود، در معرفت اصطلاحات صوفیان و ذكر بعضی از اصول آنان و گفتگو از «وجود»، سپس سربندهای «قوله» برای متن و «یعنی» برای شرح. به كوشش دكتر جلیل مسكرنژاد، تهران 1366 خ چاپ شده است.آغاز: حمد بیغایت آن فاطر حكیم را كه آثار انوار صبح وجود را از قعر چاه ظلمت آباد عدم... اما بعد، چون مقرر گشت كه امتیاز شرف و رتبت نوع انسان از انواع دیگر حیوانات... مقدمه، بدان ای عزیز... كه به زبان اهل كشف و تحقیق وجود را من حیث هوهو یعنی مطلق.انجام: و این معانی را به حلیۀ ایمان و عرفان مُزین گرداناد بمنه و كرمه انه قریب مجیب، والحمدلله العلی وحده و السلام علی من اتبع الهدی. تم.منابع دیگر: فهرستواره، 722/6 بخارایی، نمایه، همانجا، 695/7-696؛ نسخه ها، 1241/2 (2نسخه)، نیز 1038 «اصطلاحات صوفیان؛ شرح فصوص» با همین سرآغاز كه از میر سید علی همدانی دانسته شده؛ صفا، 482/4؛ مشترك، 1737/3 برای منابع و اختلاف گوییها؛ صفا، 482/4؛ نفیسی، 716/2، 766؛ اعلام، 2035/2 محمد پارسا.(2)147، نستعلیق پخته، سدۀ 12-13ق. (گ 88 رـ1254 ر). (عکس).شمث 318109اصل نسخه: گنجبخش، ش 8776 (مشترك، 1737/3).
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید