در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
از غزالی طوسی، حجةالاسلام ابوحامد محمد (451-505 ق/ 1059-1111م). در سه قسم: مقدمات و سوابق، مقاصد و سومین: لواحق. قسم یكم در چند «فصل»: دوم در 2 «نمط» و سوم كه لواحق است در 10 «اصل». در دیباچه ای كه بعدها بر كتاب افزوده شده آمده است كه قسم سوم را میتوان یك كتاب مستقل به حساب آورد كه آنرا نگارنده «كتاب الاربعین فی اصول الدین» نامیده است.جواهر القراّن، والاربعین هر دو چاپ شدهاند.آغاز: حمدله. صلاة. فصل فی فهرست الكتاب. اعلم ان واضع هذا الكتاب سماه جواهر القرآن و درره. و رتبة علی ثلاثة اقسام: قسم فی المقدمات و السوابق، قسم فی المقاصد و قسم فی اللواحق. القسم الاول فی السوابق... بسمله. اما بعد حمدالله الذی هو فاتحة كل كتاب و الصلاة علی رسلة التی خاتمة كل خطاب. فانی انبهك عن...انجام: فان هذا الكتاب لا یحتمله و الله تعالی یوفقنا و ایاك بفضله و سعة جوده و لطفه و كرمه بخیر جواهرالقرآن بعونالملك الوهابوالصلاة والسلام علیرسوله محمد و صحبهالطیبیناجمعین.منابع دیگر: اعلام،1711/2 غزالی؛ حاجیخلیفه، 615/1 «جواهرالقرآن»؛ سركیس؛ معجم، 1411/2 «جواهر القرآن و درره» 2 چاپ؛ مشار، مؤلفین، 725/5 «الاربعین فی اصولالدین» چ، لكهنو، 1316 ق سنگی، 146ص، همانجا «جواهر الغوالی» چاپ مصر، 1319ق، سربی؛ صفا، 925/2.475، نسخ خوش، شیخ عبدالرزاق یزدی، 18 شوال 1320ق، از روی خط عبدالحكیم بن حافظ یوسف، حسب الاشارۀ علامه سركار آقا میرزا محمد خان لشكر نویس. 104 گ، 22 س. شمث 316429اصل نسخه: مجلس، ش 9193/63.
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید