در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
از ناشناس. آغاز كمی در دیباچه افتاده. در یك «مقدمه» و دو «مطلب»: مقدمه در توجیه اصطلاحات مسایل عرفانی نظری: مطلب یكم در بیان عوالم خمس و مراتب ست و اطوار سبع (هفت طور: 1. طور قالبی، 2. طور نفسی، 3. طور قلبی، 4. طور سری، 5. طور روحی، 6. طور خفی، 7. طور غیب الغیوب)، مطلب دوم لفظهای عرفانی فارسی و عربی به ترتیب الفبایی، در آغاز هر حرف یك رباعی.برای نشانی: حرف السین. دنـدان گهر مثـال یــارم سیـن است زان سین كه ازو بسمله را نوبین(؟) است شد سی و دو دندان تو تسبیح ملك زان رو نــدا بـنــام تــو یــاسیـن استنكتۀ سین كنایت از مراتب جامعه و حقیقت محمدیه است و لهذا در كلام مجید خطاب به یاسین یافت... «سیره» صفای روحانیت را گویند... «سبزه» از مجلای تجلیات الهی را گویند.
آغاز: ... دربیان الفاظ مفردۀ معتبره و بسایط كلمات متداولۀ معموله كه در میان این طایفه از آن مقوله كلمه و كلام را به لسان عربی و فارسی درسلك نظم و نثر آورده اند. و جهت اداء مقاصد خفی در تعبیرات بلیغه و تجلیات شعریه بكار برده اند. اما مقدمه. ائمۀ علم توحید و عارفان مراتب اطلاق و تقیید.انجام: لمؤلفه. ای دیـده چـو عـزم كـوی دلـدار كنیاز اشك تو غسل نفس اغیار كنیآلــوده بــه طوف كعبه ای دیــده مروپـاكیزه زاشك عـزم دیدار كنـیتمام شد...منابع دیگر: نسخه ها، 1039/2؛ فهرستواره، 91/7.32، نستعلیق پخته، محمد حسن بن ابوالملوك بن خاقان، [قاجار]1274ق، در پایان سرودههایی به خامۀ محمد میرزا [قاجار] 1295ق. (عكس). شمث 141388اصل نسخه: دانشگاه، ش 326 (دانشگاه، 410/3).
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید