کنز العرفان فی فقه القرآن

کنز العرفان فی فقه القرآن مشاهده نسخه

در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.

از ابوعبدالله مقداد بن جلال‌الدین عبدالله سیوری حلی (د 26 ج 826/2ق/1423م). تفسیر آیت‌های قرآنی است که احکام فقهی را در بر دارند.یا فقهی است بر پایۀ آیت‌های فقهی، در 1 «مقدمه» در 3 «فایده» و «خاتمه»ای. و در میان تفسیر آیت‌ها به ترتیب کتاب‌های فقهی. از کتاب الطهارة تا کتاب القضاء.
مشار دو چاپ آن را نشانی داده است: تهران 1313ق، سنگی؛ تبریز، 1315ق، سنگی.
آغاز:   الحمدلله الذی انزل علی عبده الکتاب لکل شیئ تبیاناً و جعل لتصدیق نبوته... اما بعد، فان القرآن بحر لا تفنی عجائبه و لج تنقضی غرایبه. من طلب الهدا وجده.
انجام:   سبحان ربک رب العزة عما یصفون و سلام علی المرسلین. و الحمدلله رب‌العالمین و الصلاة و السلام علی اکرم المرسلین و اشرف الاولین و الآخرین محمد خاتم النبیین و علی آله....
منابع دیگر:   ذریعه، 18/ 159؛ اعلام، 2341/3؛ طبقات، 138/9؛ مشار، مؤلفین، 272/6؛ مشار، عربی، 755؛ مرعشی، 105/1: نوشتۀ 979ق.
1840،   نسخ خوش، حسن بن علی بن محمد علی اصفهانی، 981ق. آغاز برابر. انجامۀ نویسنده: قد فرغ من تنمیقه لنفسه المستفیض من الله ... احوج السالکین و الطالبین لرضاء ربهم الحقیقی حسن علی بن محمدعلی اصفهانی تجاوز الله عنهما و اسکنهما بحبوحة الجنان من فضله.سنة احدی و ثمانین و تسعمائة 981. دستم بزیر خاک چو خواهد شد تباه ـ باری به یادگار بماند خط سیاه.
وقفنامه از محمد بن حسن به تولیت خود،با دو نشان مهر بیضی: «اللهم صل علی محمد و آل محمد» و دیگری «محمد» (ص 1) و نشان مهر بیضی «وقف کتابخانۀ مرحوم آقای حاج عبدالرضا خان ابراهیمی...» (همانجا). آیت‌ها زیر خط مشکی، یادداشت‌ها در کناره‌ها.
701 ص، 17 س، 11×21، 21×30 سم‍ ، فتو.     شمث‍ 252065
 

خرید فایل اسکن

اشتراک گذاری:

مشخصات

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: