در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
از فیض کاشانی، ملا محسن بن شاه مرتضی (1007-1091ق/ 1598-1680م). کلام شیعی ست. در 1 «مقدمه» و 14 «مقصد» و «باب»ها و «فصل»هایی: مقدمه در تعریف علم، با سربندهای کوچکتر «وصل، فصل»، مقصد 1. فی العلم بالله، در 8 «باب» و «فصل»ها، 2. العلم بالاملائکة، نیز 8 «باب»، 3. العلم بالرسل، 16 «باب»، 4. العلم بالیوم الآخر، 18 «باب». در 1042ق به انجام رسیده است.در 2 مجلد چاپ شده است.آغاز: نحمدک اللهم یا مبدئ و یا معید. و الحمد من نعمائک... اما بعد، فیقول خادم العلوم الدینیة و طالب المعارف الیقینة، محمد بن مرتضی المدعو بمحسن، هذ یا اخونی کتاب علم الیقین فی اصولالدین...انجام: تم علم الیقین فی عامین غیر ثلاث کعدةالحرم... نفحالله طالبیه به و بما فیه. ثبت قدمی، و الحمدلله اولاً و آخراً و ظاهراً و باطناً و صلیالله عی محمد و آله و سلم. وقع الفراغ من تسوید هذا الکتاب...منابع دیگر: ذریعه، 326/15؛ اعلام، 1804/2؛ طبقات، 491/11؛ مرعشی، 150/2؛ مشار، عربی، 642: که نشانی 3 چاپ آن را داده است.1699، ثلث خوش، قنبر علی بن شمسالدین علی طبسی، عصر دوشنبه پایان رمضان 1092ق، آغاز برابر، صاحب الخط تحت الارض مدفون.با تملک اسحاق در 1109 در مشهد رضوی با نشان مهر چهارگوش نخوانای او (ص 1). با 2 نشان مهر درشت: گرد درشت تاجدار همیشگی «هو الواقف. وقف کتابخانۀ مرحوم آقای حاج محمد خان اعلیالله مقامه»، و نشان مهر بیضی همیشگی «وقف کتابخانۀ مرحوم آقای حاج عبدالرضا خان ابراهیمی اعلی الله مقامه» (همانجا).گاهی در کنارهها یادداشتهایی ست از آن میان با نشانۀ «منه بخطه».435 ص، 21 س، 13/5×21، 21×31 سم ، فتو. شمث 251924
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید