در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
از شیخ احسایی، احمد بن زینالدین (1166-1242ق/1752- 1826م). در پایان آمده که شیخ موفق نشد که این گفتار را به انجام رساند.سیدکاظم رشتی نیز در پاسخ محمد رحیم خان این مسأله را بررسی کرده است (فهرست کتب مشایخ 303 ش 169).آغاز: حمدله. صلاة. فیقول العبد المسکین احمد بن زینالدین الاحسائی، انه قد حصل کلام من بعض الطلبة المحققین و العلماء العارفین الطالبین للحق و الیقین الذین لایکتفوا بالظن و التخمین فیما یذکره العلماء و الحکماء من اثبات الامور الاعتباریة و غیرها... مثل قول الصادق (ع) العبودیة جوهرة کنهها الربوبیة فما فقد فی العبودیة وجد فی الربوبیة. قال الله سنریهم آیاتنا الافاق و فی انفسهم...انجام: استوی من کل شیئ فی کل شیئ اذ ذلک هو الموجب للاحاطة بکل شیئ فی کل شیئ.منابع دیگر: دایرةالمعارف بزرگ، 662/6: احسایی؛ اعلام، 64/1؛ طبقات، 13/ 88-91؛ مشار، مؤلفین، 345/1.(5)1828، نستعلیق شکستهآمیز، بینام، شب غرۀ ع 1242/1ق. آغاز و انجام برابر نمونه (ص 30-68). شمث 252053(3)2116، نسخ تحریری خام (1257ق) (ص 46-108)، آغاز و انجام برابر نمونه. شمث 252341
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید