در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
از شیخ احسایی، احمد بن زینالدین (1166-1242ق/1753-1826م). در پاسخ پرسش سیدحسین بن عبدالقاهر بحرانی، در بیان کلام ملامحسن فیض کاشانی، دربارۀ فنا فی الله و توجه تام که شرط فناست.در انجامه تاریخ به پایان رسیدن را رمضان 1211ق آورده است، و در «فهرست کتب مشایخ» (ص 221) آمده است، که در تبریز 1273ق، در «جوامع الکلم» چاپ شده است.آغاز: حمدله. صلاة. اما بعد، فیقول العبد المسکین احمد بن زینالدین الاحسائی، قد ارسل الی بعض السادة الصالحین الطالبین... و هو السید حسین بن السید عبدالقاهر بن السید حسین البحرانی، فی تبیین کلام لما محسن الکاشانی فی معنی الفنا فی الله و البقاء بالله.انجام: الی یوم القیامه. ما کفانی. و لا حول و لاقوة الا بالله العلی العظیم و صلی الله... تمت بقلم منشیها حامداً مصلیاً مستغفر فی شهر رمضان 1211. الحادیة عشر بعد الالف بعد الماتین من الهجرة. والحمدلله رب العالمین.منابع دیگر: دایرةالمعارف بزرگ، 662/6: احسایی؛ فهرست کتب مشایخ، 221: ش 5 «رسالۀ بحرانیه»؛ اعلام، 64/1؛ طبقات، 13/ 88-91: احمد احسایی؛ ذریعه، 151/11 «الرسالة التعلیمیة»: از احسایی برای همین کس؛ مشار، مؤلفین، 345/1.(20)1828، نسخ تحریرآمیز پخته، با تاریخ 1241ق به همین خامه در مجموعه (ص 253-257). آغاز و انجام برابر. شمث 252053(11) 1998، نسخ پخته (کریم بن ابراهیم 1248) (ص 282-311)، آغاز برابر، انجام نانویس مانده: بجنود الالطاف و الایقان و امداد الشیطان بجنود... ، سپس مطالبی ست که میتواند دنبالۀ همین گفتار باشد (ص 313-222). شمث 252223
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید