در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
از ابنفهد حلی، احمد بن فهد (757-841ق). در سلوک از راه چلهنشینی، برپایۀ حدیثهای شیعی، در 3 «قطب»: 1. فی تصور العزلة، 2. فی الآداب فیها، 3. فی فوائدها. مشار 2 چاپ آن را نشان داده است: تهران، 1314ق، در کنارۀ مکارمالاخلاق، سنگی؛ تهران، 14-1316ق، سنگی. آغاز: الحمدلله الذی تجلی بعباده فشغلهم عن الشهوات و اظهر لهم و میض... و بعد، فهذا کتاب مضمونه العزلة و الخمول بالاسانید الملتقاة عن الرسول (ص) و سمیته کتاب التحصین و صفات العارفین (چنین) و مداره علی ثلاثة اقطاب. القطب الاول. تصویرها. فنقول العزلة هی الانقطاع. منابع دیگر: ذریعه 3/398: دایرةالمعارف 4/431 ابن فهد؛ اعلام 2/1800 فهد الحلی؛ طبقات 9/9 احمد بن فهد؛ مشار، عربی 167؛ مشار، مؤلفین 1/335 احمد؛ ریحانه 8/145، 146؛ مرعشی 15/48 «التحصین...». (4)1836، نسخ خوش، بینام، با تاریخ 1078ق به همین خامه در مجموعه (ص 200-221)، آغاز برابر، انجام: علی اکرم المرسلین و اشرف الاولین و الآخرین محمد و آله الطیبین الطاهرین و سلم تسلیماً کثیراً کثیراً. والسلام علی اهل السلام والحمدلله ربالعالمین. در دیباچه نام کتاب «التحصین و صفات العارفین» آمده است. شمث 252061(1)1874، نسخ خوش، بینام، اوایل شعبان 1121ق. مقابله شدۀ 1122ق (ص 2-29). آغاز برابر. انجام: علی اکرم المرسلین و اشرف الاولین والآخرین محمد و آله الطیبین الطاهرین و سلم تسلیما کثیراً. تمت فی اوایل شعبان من شهور سنة 1121. یادداشت پایان مقابله در خانۀ شیخ حسن بن المرحوم شیخ جلال (ص 29). دستور استخاره نوشتۀ شعبان 1136 (ص 1). افزودهها در کنارهها، نشان مهر بیضی نسبتاً درشت «عبده محمدهادی الحسینی» (ص 1). در دیباچه نام کتاب «التحصین و صفات العارفین» آمده است. شمث 252099
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید