لسان العارفین مشاهده نسخه

در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.

از ناشناسی که شاید نامش در دیباچه بوده و از نسخه افتاده است. به هر روی وی سراینده بوده و جابجا زیر سربند «لمؤلفه» سروده‌هایی با تخلص «مسکین» از وی می‌یابیم. از آن میان: بندۀ «مسکین» به دل مستمند ـ کرده طلب فیض عطایت علی (گ 73 ر). وی بایستی از متأخران باشد چه بارها از «محرقة القلوب» (نراقی د 1209ق) نقل می‌کند. 
زندگی‌نامۀ چهارده تن پاک است در 2 جلد: یکم در 5 «باب» و هریک در چند «فصل». و دومین در «مجلس»هایی بی‌شماره، که از حضرت زین‌العابدین آغاز می‌شود تا حضرت حجت. 
باب یکم، در احوال حضرت پیامبر، 10 «فصل»: 1. نسب شریف و اسم و کنیت و لقب ایشان، ...، 5. فضیلت صلوات بر ایشان، ...، 10. در احوالی چند که از دفن واقع شد. باب دوم، حضرت زهرا، چند «فصل»: ولادت آن حضرت... باب سوم، در احوال حضرت علی(ع)، چند «فصل»: 1. ولادت ایشان... باب چهارم، حضرت حسن، نیز چند «فصل»، باب پنجم، حضرت حسین، نیز چند فصل. مجلس دوم با سربندهای «مجلس» است از حضرت زین‌العابدین تا حضرت حجت، هریک در یک «مجلس». 
آغاز ج 1 (افتاده):   ... در بیان گریستن و گریانیدن بر مصایب حضرت. 
آغاز ج 2:   بسمله. الحمد لله الذی ذکره زیب لسان الذاکرین، و فکره انیس للعابدین، من عرفه من الکلام و غنا نفسه بالصیام و هو من الزاهدین و زین‌العابدین. 

 

خرید فایل اسکن

اشتراک گذاری:

مشخصات

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: