عین الیقین فی اصول الدین

عین الیقین فی اصول الدین مشاهده نسخه

در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.

از فیض كاشانی، ملامحمد مدعو به ملامحسن بن شاه مرتضی (1007-1091ق). در دیباچه معارف را به چهار قسم تقسیم كرده، می‌گوید دو قسم شرعی آن را در كتاب «علم الیقین فی اصول‌الدین» (نك‍ : هف‍‌ ) آوردم، و دو قسم عقلی آن را در این كتاب «عین الیقین فی اصول‌الدین» نامیدم، و ملقب ساختم به «الانوار و الاسرار» چه متضمن است «انوار الحكم و
اسرارالكلم» را و تاریخ انجام آن «كمل انوار الحكم و اسرار الكلم 1036» می‌باشد در 1 «مقدمه» و 2 «مقصد» و سربندهای كوچكتر «اصل، وصل»: مقدمه در 5 «مطلب». المقصد الاول فی اصول العلم. در چند اصل و وصل. المقصد الثانی فی العلم بالسماوات و الارض، در چند «مطلب».
چاپ شده است.
آغاز:   سبحان من حارت لطائف الاوهام فی بیداد كبریائه... اما بعد، فیقول الحقیر... محمد بن مرتضی الملقب بمحسن، هذه رموز ربانیه اوتیها من فضل الله و كنوز عرفانیة انتقدتها من نفایس خزائن اهل الله.
انجام:   فی مباحث الانسان بما هو انسان. رزقنا الله الوصول الیه بمنه. هذا آخر الكلام فی اصول العلم. و الحمدلله واهب العقل و مفیض العلم.

خرید فایل اسکن

اشتراک گذاری:

مشخصات

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: