در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
از محمد بن علیرضا ، كه روزگارش به دست نیامد. در آن از كار دیگر خود به «تجوید الوجود» در تحقیق وجود و كیفیت اتصاف ماهیت به وجود یاد میكند (گ 43 ر). گفتاری است فلسفی ـ عرفانی در 1 «مقدمه» و 2 «كلمه» و 1 «خاتمه»: مقدمه در تعریف و اصطلاح وجود. كلمه اولی، در بیان اختلاف حكماء اشراق و مشاء در چگونگی وجود، در 4 «حرف» و در پایان هر حرف یك «نقطه»: حرف 1. بلوغ به معرفت هویت وجود اهم مهمات كمالات است، 2. طرفی از احوال وجود، 3. در بیان معنی بودن وجود هر شیئ غیر آن شیئ است، 4. لطایف و وارداتی چند. كلمۀ ثانیه، در تشكیك در ذات، نیز 4 «حرف»: 1. در تعیین موضوع خلاف میان حكما و اشراق (اشراقیان)، 2. در بیان آنچه از افق فكر حكمای مشاء در تزییف رأی اشراقیان طلوع یافته، 3. در چمنآرایی آب و رنگ سخنان اشراقی، 4. لطایف و نكاتی چند. خاتمه در بیان نفس ذات و مهیت در معارج تطورات گوناگون. در منابع در دست نشانی از آن به دست نیامد. آغاز: من جناب فضلك اللهم استمدو استعین. بعد از حمد چهرهگشایی ظهور حمد الهی و صورت آرایی... محمد بن علیرضا صورت افشای این مقال را بر صفحۀ بیان میگشاید... تسمیۀ آن به كلمۀ جامعه نمود، شرح مقاصد در مواقف اختصار سمت انتظام گرفت... انجام: در عرصۀ متحذقان رموز نور هدا بر دل ربایی تناسب اعضاء جلوهگر نمود. تم.
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید