صفحه اصلی / مقالات / اشویل /

فهرست مطالب

اشویل


نویسنده (ها) :
آخرین بروز رسانی : پنج شنبه 15 خرداد 1399 تاریخچه مقاله

اشویل \ašvīl\، شهر و مرکز شهرستان بِنکِم، در قسمت غربی مرکز کارولینای شمالی (ایالات متحده). اشویل میان کوههای بلوریج، در محل تلاقی رودهای فرِنچ‌برود و سوانانُئا قرار گرفته است. این شهر ورودی شرقی «پارک ملی کوههای اِسموکی» و «قرارگاه سرخ‌پوستان چِرُکی»، و نیز مرکز اداری جنگلهای ملی کرُئِتَن، نانتاهالا، پیزْگا و یوهواری به شمار می‌رود. کوه میچِل (037‘ 2 متر)، که بلندترین قله در شرق رود میسی‌سیپی است، در نزدیکی این شهر قرار دارد. 
اشویل در 1794 م به‌کوشش بارتِن مسکون شد و به نام ماریس، از پشتیبانان مالی انقلاب آمریکا، ماریس‌تاون نامیده شد که بعداً به‌افتخار فرماندارش، به اشویل تغییر نام یافت. «راه‌آهن غربی کارولینای شمالی» در 1880 م به اشویل متصل شد و این شهر به‌عنوان بازاری برای دادوستد دام و تنباکو گسترش یافت. تولیدات صنعتی آن شامل پارچه، مبلمان و لوازم برقی است. این شهر همچنین از مراکز گردشگری در کوههای بلوریج به شمار می‌رود. 
شعبۀ دانشگاه کارولینای شمالی در اشویل در 1927 م به‌عنوان کالج اشویل ـ بیلْتمور تأسیس شد. در این شهر از محل تولد تامِس وولف، رمان‌نویس مشهور، به‌منزلۀ یادمان نگهداری می‌شود و مجموعه‌ای از نوشته‌های او نیز در «کتابخانۀ پَک مِموریال» وجود دارد. تامس وولف و نیز اُ. هِنْری (ویلیام سیدنی پُرتِر)، نویسندۀ داستانهای کوتاه، در گورستان این شهر به خاک سپرده شده‌اند. اشویل در 1883 م به عنوان شهر شناخته شد. 
جمع‍ (برآورد 1992 م) حوزۀ متروپلیتن: 220‘ 198 تن، (برآورد 2012 م) شهر: 000‘85 تن.

مآخذ

Americana, 2006; Britannica, 2008; Columbia, 6th edition; Encarta, 2008; Meyer, 1981; The World - Gazetteer, www.world-gazetteer.com. 

بخش جغرافیا

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: