صفحه اصلی / مقالات / دانشنامه تهران بزرگ / فراسوی تعالی، مؤسسه /

فهرست مطالب

فراسوی تعالی، مؤسسه


نویسنده (ها) :
آخرین بروز رسانی : سه شنبه 13 خرداد 1399 تاریخچه مقاله

فراسوی تعالی، مؤسسه \ moºassese-ye farā-sū-ye taºālī \ ، مؤسسه‌ای خیریه واقع در منطقۀ مینی‌سیتی، شمال بزرگراه ارتش، در محدودۀ منطقۀ 1 شهرداری تهران. 
این مؤسسه در 1380 ش، با انگیزۀ کمکهای تحصیلی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت مدارس تهران و کودکان خیابانی، توسط گروهی از دانشجویان آغاز به کار کرد که رفته‌رفته اهداف و نوع فعالیت آن تغییر یافت و سرانجام در 1385 ش، به‌طور رسمی و با هدف کمکهای آموزشی و مالی و خدمت به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تهران تأسیس شد. 
مؤسسۀ فراسوی تعالی زیر نظر سازمان ملی جوانان و پلیس امنیت استان تهران قرار دارد و ساختمان آن دارای زیربنایی در حدود 100 مـ2 است. 
این مؤسسه با حمایت مردم، اقدام به ایجاد کارگاههای آموزشی رایگان برای اقشار کم‌درآمد جامعه نموده، و همچنین کودکان خیابانی، بی‌سرپرست و بدسرپرست را تحت پوشش قرار داده است. امروزه (1389 ش)، 100 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست و نیز 30 خانوادۀ کم‌درآمد زیر نظر این مؤسسه هستند. 
عمده فعالیت مؤسسه در منطقه‌های شهرری، شوش، پاکدشت و ورامین است که افراد تحت پوشش را از لحاظ مالی و درمانی حمایت می‌کند، اما تمرکز اصلی آن بر روی آموزش کودکان از مقطع دبستان تا دانشگاه است. 
مؤسسۀ فراسوی تعالی در اوایل تأسیس خود، از جانبازان و ازکارافتادگان مراقبت می‌کرد؛ اما از 1386 ش، کار امدادرسانی و رسیدگی و آموزش به کودکان بی‌سرپرست را هم آغاز نمود؛ از همین‌رو، تاکنون 5 همایش دراین‌باره برگزار کرده است. هدف از برگزاری چنین همایشهایی ایجاد روحیه و نشاط و نیز بالابردن سطح آموزشی کودکان است. از دیگر فعالیتهای این مؤسسه رسیدگی به وضعیت تحصیلی کودکان خانواده‌های کم‌درآمدی است که تاکنون تحت پوشش این مؤسسه قرار نگرفته‌اند. 
مؤسسۀ فراسوی تعالی دارای دو پرسنل اداری و 100 نفر پرسنل افتخاری است. گروهی هفت‌نفره نیز سرپرستی این مؤسسه را برعهده دارند که شورای اصلی مؤسسه هستند. این شورا توسط اعضای مؤسسه هر 6 ماه یک‌بار به‌وسیلۀ رأی‌گیری انتخاب می‌شوند؛ از میان آن 7 نفر هم یک تن به‌عنوان دبیر مؤسسه برگزیده می‌شود. 
مؤسسۀ فراسوی تعالی افزون بر کمک به کودکان بی‌سرپرست و خانواده‌های کم‌درآمد، اقدام به برگزاری کلاسهای علمی و آموزشی برای اعضای مؤسسه کرده است. درآمد ناشی از این کلاسها صرف کودکان بی‌سرپرست و خانواده‌های تحت پوشش می‌شود. از جملۀ این کلاسها می‌توان به آموزش حسابداری، آموزش زبان، آموزش کامپیوتر و آموزش مدیریت اشاره کرد. 
از فعالیتهای دیگر مؤسسه می‌توان به برگزاری 3 دوره همایش بزرگداشت مولانا، برگزاری 3 دوره جشن سپندارمذگان (جشن بزرگداشت زنان در ایران باستان)، و سمینارهای آموزش طب سنتی، مهارتهای زندگی، قانون جذب و موسیقی‌درمانی اشاره کرد. 

مآخذ

 ایروانی، صبا (دبیر مؤسسۀ فراسوی تعالی)، مصاحبه با مؤلف؛ محمددوست، علی (عضو شورای مؤسسۀ فراسوی تعالی)، مصاحبه با مؤلف؛ محمددوست، علیرضا (عضو شورای مؤسسۀ فـراسـوی تعـالـی)، مصاحبـه بـا مـؤلف. 

امیرحسین فاطمی
 

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: