صفحه اصلی / مقالات / دانشنامه تهران بزرگ / دارآباد، مجموعه ورزشی بوستان ساحلی /

فهرست مطالب

دارآباد، مجموعه ورزشی بوستان ساحلی


نویسنده (ها) :
آخرین بروز رسانی : پنج شنبه 21 آذر 1398 تاریخچه مقاله

دارآباد، مجموعۀ ورزشی بوستان ساحلی \ majmūʾe-ye varzešī-ye būstān-e sāhelī-ye dār-ābād\ ، مجموعه‌ای ورزشی در منطقۀ باقالی‎زار دارآباد، واقع در منطقۀ 1 شهرداری تهران. 
در 1372 ش در اراضی باقالی‎زار مجموعه‎‎ای ورزشی احداث شد که به‎سبب واقع بودن آن در کنار رودخانۀ دارآباد مجموعۀ ورزشی ساحلی دارآباد خوانده می‎شود. این مجموعه میان سالهای 1380-1384 ش به مکانی غیرقابل استفاده و متروکه بدل شده بود؛ اما در 1384 ش با تلاش شهرداری منطقۀ 1 تهران بازسازی گردید و بار دیگر بازگشایی شد. 
این مجموعه حدود 250 مـ2 زیر بنا دارد که شامل دو سالن ورزشی 80مترمربعی است. مجموعۀ ورزشی بوستان ساحلی دارآباد که زمین آن در مالکیت بنیاد مستضعفان است، زیرنظر سازمان ورزشی شهرداری منطقۀ 1 اداره می‎شود. 
این مجموعه دارای امکانات ورزشی از قبیل بدن‎سازی، ایروبیک، یوگا، تکواندو و تایچی مخصوص بانوان، و بدن‎سازی، کیک‎بوکسینگ، کونگ‌فو و فوتبال مخصوص آقایان است.
این مجموعۀ ورزشی تاکنون (1389 ش) در رشتۀ کیک‎بوکسینگ مقام دوم جهانی، و همچنین در رشته‌های ایروبیک، فوتبال، بدن‌سازی و کونگ‌فو مقام اول در شهرداری منطقۀ 1 را کسب کرده است. مجموعۀ ورزشی بوستان ساحلی دارآباد علاوه بر سالن ورزشی، دارای یک زمیـن فوتبال چمـن مصنوعی بـه مساحت 400 مـ2 است، که در 1384 ش احداث شده است. 
مجموعۀ ورزشی بوستان ساحلی همه‌روزه از ساعت 7 تا 8 صبح سالنهای خود را برای ورزشهای صبحگاهی به‌صورت رایگان در اختیار اهالی محلۀ دارآباد قرار می‌دهد و همچنین در آنجا هر ساله در روز تولد حضرت فاطمۀ زهرا (ع) با حضور اهالی محله جشن و مسابقه‎های ویژه‌ای برگزار می‎شود. 
از دیگر فعالیتهایی که در این مجموعه صورت می‎گیرد، می‌توان به کوه‎پیمایی، راه‎پیمایی و ورزشهای دسته‌جمعی اشاره کرد که توسط شهرداری و با مشارکت اهالی محل انجام می‎گیرد. شهرداری منطقۀ 1 تهران امکاناتی از قبیل پروژکتور، چمن‌ مصنوعی، لوازم بهداشتی و کمکهای اولیه را در اختیار این مجموعۀ ورزشی قرار داده است.

مأخذ

رضوانی، نیما (مدیر مجموعۀ ورزشی) و سعید مهاجر (مربی مجموعۀ ورزشی)، مصاحبه با مؤلف.

امیرحسین فاطمی

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: