فهرست مقالات فارسى (يادنامه‌ها، ارج نامه‌ها،جشن‌نامه‌ها، کنگره‌ها، ...)

فهرست مقالات فارسى (يادنامه‌ها، ارج نامه‌ها،جشن‌نامه‌ها، کنگره‌ها، ...)

نسل دوم فهرست مقالات فارسی در زمینه تحقیقات ایرانی در حالی به روند نشر خود ادامه می‌دهد که معمار و بنیادگذار آن زمانی است که روی در نقاب خاک کشیده است، هرچند گفته می‌شود که انسان در جسم خود فانی ولی در عمل خویش باقی است که آن مرحوم کشتزاری کم مانند از پژوهش‌ها در زمینه‌های گوناگون علوم و معارف از خود باقی گذاشته‌اند که اکنون و همیشه راهگشا و دستمایه بسیاری از پژوهشگران خواهد بود.

پیش‌تر ایشان ضمن مقاله‌ای دانشمندی عرب را که دانشش جنبه دایرة المعارفی داشت به پیروی از نقل قولی «عالِم موسوعی»٭ نوشته بودند که به واقع می‌توان این تعریف را با تأمل در شمار، گستردگی، تنوع و ارزش علمی آثارشان برازنده مرحوم افشار نیز دانست.

به هر تقدیر، شوربختانه هنگامی به فراهم‌آوری این فهرست مشغول شدیم که از ارشادها و نظارت ایشان محروم شدیم و نتوانستیم شاهد و ناظر نکته‌یابی‌های خردمندانه‌شان باشیم ولی در عین حال خوشنود که طی سالهای پیش، یعنی از 1346 و 47 شمسی با استخدام در مرکزی علمی ـ پژوهشی که ریاستش را عهده‌دار بودند بسیار از آموزش‌های فهرست‌نویسی و کتابداری آموختیم و همواره با ظرفیت‌های مثبت و مدیریت مؤثرشان رو در رو بودیم. در مقابل، با نگاه تیزبین و دقیق همراه با عطوفت خاص خویش پیشرفت‌های ما را در امور گفته شده همواره چه شفاهی و یا مکتوب تعقیب و تأیید می‌کردند.

اشتراک گذاری:

مشخصات

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: