در این کتاب به بحث معرفت از منظر عرفا و صوفیان در برهه تاریخی قرن سوم تا هفتم هجری پرداخته شده است. مهمترین مسئلهای که حکمت ذوقی طریقههای باطنی و صوفیانه را از دینداری عامه و حتی عابدان و زاهدان جدا میکند، معرفت است. دین برای مؤمنان متشرع آیین درست زیستن در دنیاست، به منظور رسیدن به ثواب و نجاتیافتن از عذاب در آخرت. حتی زهاد و عبّادی هم که زندگی خود را وقف عبادت و پرستش خداوند کردهاند، دینداری را به دلیل ترس از عذاب دوزخ از یکسو و شوق رفتن به بهشت از سوی دیگر اختیار کردهاند. اما منظور اهل سلوک و طریقههای باطنی و صوفیانه از دینداری، رسیدن به توحید از راه معرفت است. به همین دلیل است که این طریقهها را طریقههای عرفانی نیز میخوانند.
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید