کتاب بودا منتشر شد

1394/11/3 ۱۱:۱۷

کتاب بودا منتشر شد

مجموعه «بزرگان انديشه و هنر» شامل کتابهايي است که تصويري کامل از هنرمندان و انديشمندان معاصر ارائه مي‌دهد. فيلسوفان، انديشمندان و هنرمندان بنيانگذاران دانش بشري هستند و قرون نوزده و بيست ميلادي دوران ظهور مکاتب و تفکرات نوين بوده است. هر يک از اين کتابها، برآيندي از تحقيقات يک پژوهشگر متخصص درباره يکي از شخصيت‌هاي برجسته انديشه و هنر جهان است که مي‌تواند منبع و راهنمايي مناسب و متنوع براي شناخت آنها باشد.

 

مجموعه «بزرگان انديشه و هنر» شامل کتابهايي است که تصويري کامل از هنرمندان و انديشمندان معاصر ارائه مي‌دهد. فيلسوفان، انديشمندان و هنرمندان بنيانگذاران دانش بشري هستند و قرون نوزده و بيست ميلادي دوران ظهور مکاتب و تفکرات نوين بوده است. هر يک از اين کتابها، برآيندي از تحقيقات يک پژوهشگر متخصص درباره يکي از شخصيت‌هاي برجسته انديشه و هنر جهان است که مي‌تواند منبع و راهنمايي مناسب و متنوع براي شناخت آنها باشد. اين کتابها ترجمه‌اي است از مجموعه معتبري که محققان و دانشوران غربي در انتشارات روولت آلمان تهيه كرده‌اند. در اين مجموعه نيز کتاب ديگري با عنوان "بودا" منتشر شده است.

جنبش بودايي، بنيان‌گذاري به نام گوتمه سيدرته دارد که نه با نام سيدرته و يا نام خانوادگي‌اش گوتمه، بلکه با همان نام بودا در جهان شهرت يافت. اين کتاب، خواننده را با تاريخچه، زندگي و آموزه‌هاي فلسفي و اجتماعي بودا آشنا مي‌کند.

بوديسم يکي از کهن‌ترين اديان با ديدگاههاي جامع و متنوع است. اين مذهب بيش از دوهزار سال قبل در شمال هند پديد آمد و تأثير عميق و دامنه‌داري بر زندگي سرزمين خود گذاشت.

در اين کتاب ما نه تنها با سير زندگي بودا، بلکه با فلسفه بودا، راه رستگاري، مرگ بودا و بررسي اجمالي گسترش آيين بودا نيز آشنا مي شويم.

 

بودا

فولکر زوتز

مترجم: پريوش شهابي

140ص ـ 12هزار تومان

چاپ اول: 1394

منبع: اطلاعات

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: