«معماری و هویت» کتابی در نقد معماری معاصر جهان اسلام

1394/10/27 ۱۳:۳۹

«معماری و هویت» کتابی در نقد معماری معاصر جهان اسلام

کتاب «معماری و هویت: بررسی معماری معاصر جهان اسلام» با نظارت و اشراف کامبیز نوایی منتشر شد. در این کتاب 65 اثر از بناهای معماری معاصر در کشورهای اسلامی نقد و بررسی شده است.


 
 

کامبیز نوایی  گفت: آخرین کتاب منتشر شده من «معماری و هویت: بررسی معماری معاصر جهان اسلام» نام دارد که چندی پیش از سوی معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی منتشر شد. این کتاب را به همراه تیم مهندسان مشاور معمار نقش به سرانجام رساندم.

وی افزود: این کتاب بیش از 450 صفحه دارد و در آن 65 اثر از معماری معاصر در 14 کشور اسلامی از جمله ایران، قطر، اندونزی، مراکش، ترکیه و... تجزیه و تحلیل و نقد شده است. محتوای این پژوهش برای کسانی که در حوزه نقد معماری و یا گرایش‌های تفسیری در زمینه هویت معماری در جهان اسلام، کار می‌کنند، بسیار مفید است.

نوایی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین آثاری که در این کتاب بررسی و نقد شده‌اند، می‌توانم به این موارد اشاره کنم: «ساختمان دانشگاه قطر در دوحه»، «مسجد پارلمان ترکیه»، «ساختمان موزه هنرهای معاصر تهران» و «دهکده کودکان در مراکش». تنوع بناهای بررسی شده در این کتاب چشمگیر است و از مسجد، مدرسه، ساختمان‌های اداری و فرهنگی تا ساختمان هتل‌ها را شامل می‌شود.

کامبیز نوایی، معمار و پژوهشگر معماری است. «خشت و خیال» دیگر کتاب منتشر شده کامبیز نوایی (مشترک با کامبیز حاجی قاسمی) است که در سال 1391 در سی‌امین دوره جایزه کتاب سال ایران به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: