انتشار كتاب «ايرانِ پس از برجام» به قلم «كاظم موسوى بجنوردى»

1394/10/23 ۲۲:۳۹

انتشار كتاب «ايرانِ پس از برجام» به قلم «كاظم موسوى بجنوردى»

تدوین این کتاب، حاصل چنین دغدغه ای است. نگارنده تلاش داشته تا با بهره گرفتن از تجربه سایر کشورها، گفتگو با اندیشمندان داخلی و خارجی و مطالعه و جمع بندی دیدگاههای آنان، الگوی مورد نظر خود را برای فردای ایران ارائه دهد. امیدوارم نتیجه این تلاش که در پنج فصل کوتاه فراهم آمده، مورد استفاده مدیران دلسوز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور قرار گیرد. ...

اکنون که با حمایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب، تدبیر و همت رئیس جمهور محترم، خرد ورزی تیم مذاکره کننده هسته ای و پایمردی ملت سرافراز ایران، برجام به فرجامی نیکو رسیده، فرصت بی نظیری برای  توسعه ایران عزیز فراهم آمده است. بی تردید ساختن ایرانی آباد، پیشرفته و آزاد و ناکام گذاشتن مخالفان داخلی و خارجی این آرمان تاریخی، مهم ترین مسئولیت هر ایرانی در دوران پس از برجام است. تحقق این هدف بزرگ، بیش و پیش از هرچیز نیازمند داشتن یک استراتژی ملی و همفکری، همدلی و همزبانی اندیشمندان و مدیران  کشور برای تحقق آن است. بر دلسوزان این ملک و ملت واجب است که هر کدام در حوزه تخصصی خود، تجربه‌ها و مشاوره‌های لازم را جهت تدوین یک نقشه راه جامع، در اختیار مدیران قرار دهند؛ تا با استفاده از «خرد ملی» و «عقل جمعی»، ایران از این دوره‌ حساس  عبور کند و توسعه و ترقی کشور محقق شود.
تدوین این کتاب، حاصل چنین دغدغه ای است. نگارنده تلاش داشته تا با بهره گرفتن از تجربه سایر کشورها، گفتگو با اندیشمندان داخلی و خارجی و مطالعه و جمع بندی دیدگاههای آنان، الگوی مورد نظر خود را برای فردای ایران ارائه دهد. امیدوارم نتیجه این تلاش که در پنج فصل کوتاه فراهم آمده، مورد استفاده مدیران دلسوز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور قرار گیرد.

 

كاظم موسوى بجنوردى
رئيس مركز دائرة المعارف بزرگ اسلامى
(مركز پژوهش هاى ايرانى و اسلامى)

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: