فراخوان سومین همایش بین المللی زبان ها و گویش های ایرانی (گذشته و حال)

1394/10/6 ۱۰:۵۸

فراخوان سومین همایش بین المللی زبان ها و گویش های ایرانی (گذشته و حال)

زبان های ایرانی بخش قابل توجهی از سند هویت ملی و فرهنگی ایرانیان به شمار می رود. به جرأت می توان گفت زبان فارسی یکی از عوامل حفظ و نگاهبانی این سرزمین از گزند روزگاران بوده و بسان پادزهری مانع از از هم گسیختگی و نابودی ایران عزیز شده است. سترگی و عظمت این درخت تناور بواسطه رنج هایی است که بزرگانی مانند فردوسی، سعدی و حافظ و دیگر اندیشمندان ایرانی برخود هموار ساخته و با خلق آثاری ارجمند زبان فارسی را این چنین ماندگار ساخته اند.

 

دبا: زبان های ایرانی بخش قابل توجهی از سند هویت ملی و فرهنگی ایرانیان به شمار می رود. به جرأت می توان گفت زبان فارسی یکی از عوامل حفظ و نگاهبانی این سرزمین از گزند روزگاران بوده و بسان پادزهری مانع از از هم گسیختگی و نابودی ایران عزیز شده است. سترگی و عظمت این درخت تناور بواسطه رنج هایی است که بزرگانی مانند فردوسی، سعدی و حافظ و دیگر اندیشمندان ایرانی برخود هموار ساخته و با خلق آثاری ارجمند زبان فارسی را این چنین ماندگار ساخته اند.

دیرینگی زبان های ایرانی که منشعب از شاخه زبان های هند و ایرانی و هند و اروپایی است به قدمت تاریخ است. تاریخ ادبیات و دانش ایرانی نشان داده که این زبان از توانایی قابل توجهی برای ارائه و انتقال پیچیده ترین اندیشه های علمی و فلسفی برخوردار است. حفظ این توانایی و روزآمد کردن آن مستلزم نگاهبانی و پاسداری از این زبان و گویش های آن است. به همین منظور مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی ، اقدام به برگزاری همایش دوسالانۀ بین المللی زبان ها و گویش های ایرانی (گذشته و حال) کرده است و از همه فرهیختگان، استادان و دانشجویان ارجمند برای ارائه دستاوردهای علمی خود در شناسایی زبان ها و گویش های ایرانی دعوت به عمل آورده است. بدیهی است برگزارکنندگان این همایش تمامی زبان ها و گویشهای رایج  در این سرزمین را پاس می دارند و آرزومند دریافت حاصل پژوهشهای ارزشمند در این زمینه خواهند بود.

 

نخستین همایش بین المللی زبانها و گویش های ایرانی (گذشته و حال) خردادماه 1391

دومین همایش بین المللی زبان ها و گویش های ایرانی (گذشته و حال) دی ما ه 1393

سومین همایش بین المللی زبان ها و گویش های ایرانی:(گذشته وحال) 28 , 29 شهریور ماه 1395

 

 

ثبت نام:

برای ثبت نام  و ثبت چکیده و نیز برای شرکت در سومین همایش بین المللی زبان ها و گویش های ایرانی (گذشته و حال) لطفاً در سایت همایش (icild.ir) نام نویسی کنید و مبلغ 100 هزارتومان  به شماره حساب 360110118060881 بانک پاسارگاد به نام مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی واریز کرده و تصویر فیش بانکی را همراه با درج مشخصات کامل شرکت کنندگان به آدرس info@icild.ir ایمیل نمایید. لطفاً اصل فیش را تا روز همایش نزد خود نگه دارید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا رجوع کنید.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: