«زن در ریگ روان» نقد می‌شود

1394/10/5 ۱۱:۵۸

«زن در ریگ روان» نقد می‌شود

رمان «زن در ریگ روان» نوشته کوبو آبه نویسنده ژاپنی با ترجمه مهدی غبرایی در سی و چهارمین نشست از جلسات نقد چهارشنبه نقد می‌شود. این نشست ادبی چهارشنبه 9 دی‌ماه از ساعت 16:30 در سرای محله داوودیه با حضور مترجم اثر، مهدی غبرایی و نویسندگان و منتقدانی چون مجتبی گلستانی، مسعود پهلوان‌بخش، هادی نودهی، مردعلی مرادی، طلا نژادحسن، رضا فکری، پوریا فلاح، سیروس نفیسی و ... برگزار می‌شود.



 

رمان «زن در ریگ روان» نوشته کوبو آبه نویسنده ژاپنی با ترجمه مهدی غبرایی در سی و چهارمین نشست از جلسات نقد چهارشنبه نقد می‌شود.

 این نشست ادبی چهارشنبه 9 دی‌ماه از ساعت 16:30 در سرای محله داوودیه با حضور مترجم اثر، مهدی غبرایی و نویسندگان و منتقدانی چون مجتبی گلستانی، مسعود پهلوان‌بخش، هادی نودهی، مردعلی مرادی، طلا نژادحسن، رضا فکری، پوریا فلاح، سیروس نفیسی و ... برگزار می‌شود.

کتاب «زن در ریگ روان» که از سوی نشر نیلوفر منتشر شده، داستان حشره‌شناسی را نقل می‌کند که با نیرنگ به داخل گودالی شنی کشانده می‌شود و مثل حشره‌ای در دام، مجبور می‌شود تا پایان عمر شن‌ها را پارو کند. این رمان به بیش از 20 زبان ترجمه شده و برنده جایزه یومیوری ژاپن در سال 1962 بوده است.

کوبو آبه شاعر، داستان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس، عکاس و کارگردان ژاپنی به کافکای ژاپن معروف است. از او غیر از این اثر، داستان یک بخشش نیز به فارسی ترجمه شده است. داستان‌های وی پر از نشانه‌ها و اشارات متافیزیکی است.

مهدی غبرایی مترجم این اثر متولد 1324 در لنگرود است و آثاری چون:‎ هرگز ترکم نکن اثر ایشی گورو ‎، ساعت‌ها از مایکل کانینگهام ‎، کوری اثر ژوزه ساراماگو‎، سیاهاب اثر جویس کرول اوتس‎، موج‌ها اثر ویرجینیا وولف‎، بادبادک‌باز اثر خالد حسینی‎‎، میعاد در سپیده‌دم اثر رومن گاری‎، دل سگ اثر میخاییل بولگاکف و موج‌آفرینی اثر ماریو بارگاس یوسا را به فارسی ترجمه کرده‌ است.

سرای محله داوودیه در: تهران، خیابان میرداماد، تقاطع مدرس (از سمت شرق)، خیابان البرز، نبش تابان شرقی واقع و حضور در نشست برای کلیه علاقه‌مندان آزاد است.

منبع: ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: