تصحیح تازه «دیوان طرزی افشار» منتشر شد

1394/9/15 ۱۱:۲۷

تصحیح تازه «دیوان طرزی افشار» منتشر شد

تصحیح تازه «دیوان طرزی افشار» به کوشش اعضای هیأت علمی دانشگاه ارومیه منتشر شد. منطقه آذربایجان غربی، این تصحیح را دکتر فاطمه مدرسی و دکتر وحید رضائی حمزه‌کندی انجام داده‌اند و انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد پژوهشی شهریار آن را در 350 صفحه، با شمارگان 500 نسخه و قیمت 40هزار تومان منتشر کرده‌اند.

 

 

تصحیح تازه «دیوان طرزی افشار» به کوشش اعضای هیأت علمی دانشگاه ارومیه منتشر شد.

منطقه آذربایجان غربی، این تصحیح را دکتر فاطمه مدرسی و دکتر وحید رضائی حمزه‌کندی انجام داده‌اند و انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد پژوهشی شهریار آن را در 350 صفحه، با شمارگان 500 نسخه و قیمت 40هزار تومان منتشر کرده‌اند.

محمد طرزی افشار، شاعر ایرانی عهد شاه عباس دوم و شاه صفی، در اوایل سده یازدهم و به سال 1060 قمری در روستای طرزلوی ارومیه دیده به جهان گشود. وی علوم ابتدایی را در زادگاه خود فراگرفت و پس از آن به ارومیه رفت و در آن شهر به تکمیل دانش خود پرداخت و اندک زمانی بعد از آن راهی قزوین و سپس اصفهان شد و به دربار شاه صفی و پس از آن به مجلس شاه عباس دوم (1038-1077 قمری) راه یافت.

طرزی افشار شاعری است غزل‌سرا و بخش عمده‌ای از دیوان او شامل غزلیات است. او در زمره شاعران طنزپرداز است که گاه در شعرهایش معانی عرفانی و اخلاقی نیز دیده می‌شود. دیوان طرزی افشار پیش‌تر به کوشش محمد تمدن در سال 1309 و سپس چاپ دوم آن در سال 1338 در تهران منتشر شده بود.

در حال حاضر یکی از خیابان های شهر ارومیه با عنوان طرزی افشار نام‌گذاری شده است.

منبع: ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: