نشست «نشانه‌ انسان‌شناسی» برگزار می شود

1394/8/27 ۱۲:۱۵

نشست «نشانه‌ انسان‌شناسی» برگزار می شود

نشست «نشانه‌ انسان‌شناسی» پنج شنبه ۲۸ آبان در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. نشست «نشانه‌ انسان‌شناسی» و با حضور ناصر فکوهی، حمیدرضا شعیری و مرتضی بابک معین پنج شنبه ۲۸ آبان در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

 

نشست «نشانه‌ انسان‌شناسی» پنج شنبه ۲۸ آبان در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

 نشست «نشانه‌ انسان‌شناسی» و با حضور ناصر فکوهی، حمیدرضا شعیری و مرتضی بابک معین پنج شنبه ۲۸ آبان در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

باید به نشانه‌انسان‌شناسی به عنوان راهکاری علمی برای ارتقای سطح مطالعۀ زنجیره‌های نشانه–معنایی بیندیشیم. بر این اساس، توجه به زنجیره‌های نشانه‌ای در نظام ساختاری متن و قاب‌های گفتمانی جای خود را به فرآیندی می‌دهد که در آن معنا تابع راهبردهایی است که ما را با دو نظام ارزشی مواجه می‌سازد: ارزش‌های تولید شده به واسطۀ نظام‌های نشانه‌ای و ارزش‌های تولید شده به واسطۀ حضور و تعاملات انسانی. چگونه این دو نظام ارزشی با یکدیگر هم سو گشته و فرآیندی نشانه–انسان‌شناختی را ایجاد می‌کنند؟ نشانه انسان‌شناسی دارای چه ماهیتی است؟ چرا امروز نشانه انسان‌شناسی، به عنوان یک ضرورت علمی-کاربردی و اجتماعی فرهنگی، روش مطالعات نشانه‌شناختی را در بسیاری از عرصه‌های گفتمانی تحت تأثیر خود قرار می‌دهد؟ نشانه انسان‌شناسی شیوه‌های حضور انسانی در درون سپهرهای نشانه‌ای را با توجه به تحولات جوامع، افت و خیزهای آن و فضاهای ارزشی هدف خود قرا می‌دهد. 

علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند پنج شنبه ۲۸ آبان از ساعت ۱۸ به تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

خانه‌ هنرمندان ايران در خيابان طا‌لقاني، خيابان موسوي شمالي(فرصت)، باغ هنر واقع است.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: