همایشی برای نوروز، میراث صلح و دوستی

1394/8/24 ۱۱:۰۱

همایشی برای نوروز، میراث صلح و دوستی

چهارمین همایش نوروز، میراث صلح و دوستی با حضور اندیشمندان، متفکران و محققان ایرانی، 15 اسفند ماه امسال برگزار می شود . علیرضا حسن زاده رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این خبر هدف از برگزاری این همایش را نشان دادن جایگاه برجسته فرهنگ و تمدن ایران در شکل بخشی به فرهنگ و مفهوم صلح و همزیستی انسان ها درطول تاریخ که در عنصر برجسته نوروز متجلی است، اعلام کرد.

 

چهارمین همایش نوروز، میراث صلح و دوستی با حضور اندیشمندان، متفکران و محققان ایرانی، 15 اسفند ماه امسال برگزار می شود .

علیرضا حسن زاده رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این خبر هدف از برگزاری این همایش را نشان دادن جایگاه برجسته فرهنگ و تمدن ایران در شکل بخشی به فرهنگ و مفهوم صلح و همزیستی انسان ها درطول تاریخ که در عنصر برجسته نوروز متجلی است، اعلام کرد.

وی اظهار داشت: جایگاه صلح و همزیستی انسان ها، اقوام و ملل در سنت ها و آیین ها، نظام فلسفی و جهان شناختی نوروز، جایگاه صلح و همزیستی انسان ها، اقوام و ملل در میراث روایی، اساطیر، افسانه ها و روایت های نوروزی و تنوع فرهنگی و وحدت ملی و منطقه ای (فرا ملی) با تاکید بر مفهوم صلح و همزیستی در نوروز و هنرهای مردمی نوروز و جایگاه صلح و همزیستی در آن از جمله محورهای نه گانه این همایش است.

جایگاه نوروز در اسلام و نقش آن در ایجاد وفاق فرهنگی، صلح و همزیستی انسان ها، اقوام و ملل،جلوه های نوروزی ادبیات پارسی و مفهوم و بن مایه صلح و همزیستی، نوروز و دیپلماسی فرهنگی صلح و همزیستی ملل، نوروز و روابط فرهنگی و تاریخی ملت های حوزه نوروز و نوروز و گفتمان حفظ محیط زیست و صلح از محورهای دیگر این همایش است.

به گفته حسن زاده محققان و پژوهشگران علاقمند به شرکت در این همایش می توانند چکیده مقالات را تا 30 آذر ماه حداکثر در 500کلمه و اصل مقالات راتا پایان دی ماه 1394 حداکثر در 5000کلمه به دبیرخانه همایشبه آدرس الکترونیکی noruz.solh@gmail.com ارسال کنند .

علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به بخش فراخوان سایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مراجعه و در صورت نیاز سوالات خود را با نشانی الکترونیکیanthropologicalresearchcenter@gmail.com و یا شماره تلفن 667364520 داخلی 252 یا 258 مطرح کنند.

منبع: ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: