کتاب «پوشش و منش زنان در نقاشی و ادبيات ايران» نقد و بررسی می‌شود

1394/7/20 ۱۰:۴۱

کتاب «پوشش و منش زنان در نقاشی و ادبيات ايران» نقد و بررسی می‌شود

کتاب «پوشش و منش زنان در نقاشی و ادبيات ايران» نوشته سيده‌ راضيه ياسينی این هفته در سرای اهل قلم مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، کتاب «پوشش و منش زنان در نقاشی و ادبیات ایران» نوشته سیده‌ راضیه یاسینی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، روز سه شنبه ۲۱ مهر در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

 

کتاب «پوشش و منش زنان در نقاشی و ادبيات ايران» نوشته سيده‌ راضيه ياسينی این هفته در سرای اهل قلم مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

 به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، کتاب «پوشش و منش زنان در نقاشی و ادبیات ایران» نوشته سیده‌ راضیه یاسینی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، روز سه شنبه ۲۱ مهر در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

این نشست با حضور محمدعلی رجبی، پژوهشگر حوزه نگارگری، و دکتر محمدحسن رجبی، ‌پژوهشگر حوزه مطالعات زنان، برگزار می شود.

کتاب «پوشش و منش زنان در نقاشی و ادبیات ایران» با گذری بر جایگاه زن در ادیان گوناگون و نوع پوشش ایشان در تاریخ ادیان جهان، پوشش و منش زن در اسلام را مبنا قرار داده و در صدد دستیابی به نشانه‌های کلامی در شعر و ادب فارسی در این خصوص است.

این كتاب كه در هفته پژوهش سال ۱۳۹۳ به عنوان اثر پژوهشی برگزیده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده است، می كوشد تا دریابد که چگونه می توان از مواریث هنری و ادبی در تبیین چگونگی نوع پوشش و رفتار اسلامی زنان در ایران معاصر بهره برد و اصول آن را در جلوه‌های گوناگون بازتولید كرد.

در این کتاب، همزمان با مطالعه ادبیات مربوط به زنان در آثار ادیبانی چون فردوسی، نظامی، جامی و سعدی، نگاره‌هایی به منظور شناخت پوشش و منشِ بازتاب‌یافته زنان در آثار استادان طراز اول نگارگری كه در موزه‌هایی چون موزه هنرهای معاصر، گنجینه کاخ گلستان، گنجینه مدرسه عالی شهید مطهری، موزه رضا عباسی و برخی موزه‌های مهم جهان مانند موزه متروپولیتن در انگلستان، وجود دارند، بررسی شده است.

نشست نقد و بررسی این کتاب روز سه‌شنبه ۲۱ مهر از ساعت ۱۶ در سرای اهل‌قلم خانه كتاب برگزار می شود.

مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: