آیین بزرگداشت حافظ در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود

1394/7/19 ۱۱:۵۲

آیین بزرگداشت حافظ در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود

آیین بزرگداشت حافظ با حضور جمعی از حافظ پژوهان در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود. به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ابن سینا، خواجه شمس‌الدین محمد شیرازی شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و معروف به لسان الغیب از بزرگترین شاعران غزلسرای ایران و جهان به شمار می‌رود. حافظ را نمی‌توان از سنخ شاعران تک بعدی و تک ساحتی محسوب و تفکر شاعرانه‌اش را تنها به یک وجه خالص تفسیر و تاویل کرد. وی اندیشمندی‌‌ است كه‌ با غزلیات‌ نافذ و روح‌نواز خود مرزهای‌ اعصار را درنوردیده‌ و در ژرفای‌ دل‌ نفوذ‌ می‌كند. كمتر ایرانی‌ را می‌توان‌ یافت‌ كه‌ دیوان‌ حافظ نداشته و نخوانده باشد.

 

آیین بزرگداشت حافظ با حضور جمعی از حافظ پژوهان در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.

 به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ابن سینا، خواجه شمس‌الدین محمد شیرازی شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و معروف به لسان الغیب از بزرگترین شاعران غزلسرای ایران و جهان به شمار می‌رود. حافظ را نمی‌توان از سنخ شاعران تک بعدی و تک ساحتی محسوب و تفکر شاعرانه‌اش را تنها به یک وجه خالص تفسیر و تاویل کرد. وی اندیشمندی‌‌ است كه‌ با غزلیات‌ نافذ و روح‌نواز خود مرزهای‌ اعصار را درنوردیده‌ و در ژرفای‌ دل‌ نفوذ‌ می‌كند. كمتر ایرانی‌ را می‌توان‌ یافت‌ كه‌ دیوان‌ حافظ نداشته و نخوانده باشد.

ایرانیان‌ دیوان‌ حافظ را سخت‌ گرامی‌ و با تفأل‌ به‌ اشعارش به‌ راز و نیاز می‌پردازند. اندیشه‌ و افكارش به‌ سایر ملل‌ راه‌ یافته‌ و شعرای‌ بزرگی‌ چون‌ گوته‌ آلمانی‌ او را از بزرگ‌ترین‌ اندیشمندان‌ تاریخ‌ لقب‌ دادند كه‌ به‌ انسان‌ها درس‌ عشق‌ و محبت‌ داده‌ است.

در این ویژه برنامه بهادر باقری، سپیده موسوی و الهام باقری پیرامون احوال و اشعار حافظ به سخنرانی خواهند پرداخت. ویژه‌برنامه آیین بزرگداشت حافظ با حضور حافظ پژوهان و سخنرانان روز دوشنبه ۲۰ مهرماه ساعت ۱۷:۳۰  در تالار فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی برگزار می‌شود.

مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: