رونمایی «زبان تصویرآفرینی یکی از رموز جاودانگی قرآن»

1394/3/18 ۱۱:۲۹

رونمایی «زبان تصویرآفرینی یکی از رموز جاودانگی قرآن»

کتاب "زبان تصویرآفرینی یکی از رموز جاودانگی قرآن" با نگارش آزاده عباسی مدرس و قرآن‌پژوه با حضور محمدعلی مهدوی راد، محمدعلی آذرشب و علیرضا شیری دوشنبه 18 خرداد ساعت 16 در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.


 این کتاب در چهار بخش شامل بررسی مفاهیم قرآنی، تصویرآفرینی در قرآن، نمونه‌هایی از تصویرآفرینی قرآنی، و ارتباط میان جاودانگی قرآن و زبان تصویر است.


در معرفی این کتاب عنوان شده است: قرآن برای بیان مطالب خود از زبان تصویر استفاده می‌کند یعنی مفاهیم بلند خود را در قالب الفاظ به صورت تصاویر و تابلوهایی زیبا مقابل دیدگان خواننده قرار می دهد.

ازسویی دیگر زبان تصویر تنها زبان بین المللی و مشترک بین همه انسان ها فارغ از زمان، مکان و نژاد است و از آنجاکه قرآن برای همه انسان ها نازل شده و کتابی جهان شمول است از زبان تصویرآفرینی بهره می برد و این موضوعات مشتمل بر تصاویر اعتقادی، اخلاقی، احکام و سرگذشت انبیای گذشته است.

این کتاب با بهره گیری بیش از 400 منبع (قدیم و جدید) مشتمل بر520 صفحه در سه فصل جداگانه به نگارش درآمده که بخش عمده آن به ذکر تصاویر قرآنی اشاره دارد و بخش پایانی به جاودانگی قرآن کریم و ارتباط آن با تصویرآفرینی اختصاص دارد.

آزاده عباسی تاکنون کتاب های بشارت، درس هایی از تربیت اسلامی فرزندان، و عدل چیست ظلم کدام است را به نگارش درآورده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: