کنگره «زندگی و زمانه جلال ال احمد» برپا می‌شود

1394/2/28 ۱۳:۳۳

 کنگره «زندگی و زمانه جلال ال احمد» برپا می‌شود

کنگره «زندگی و زمانه یک نویسنده تاثیرگذار» با هدف نگاهی جامعه‌شناختی به جلال آل احمد در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود. سیدمحسن هاشمی دبیر کنگره «زندگی و زمانه یک نویسنده تاثیرگذار» اظهار کرد: این کنگره به همت انجمن علمی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در جهت اعتلای فهم عامه در میان مردم و دانشجویان در حوزه‌های ادبیات، جامعه‌شناسی، فلسفه، علوم سیاسی و... با رویکردی جامعه‌شناختی روز سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۳:۳۰ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

 

کنگره «زندگی و زمانه یک نویسنده تاثیرگذار» با هدف نگاهی جامعه‌شناختی به جلال آل احمد در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

 سیدمحسن هاشمی دبیر کنگره «زندگی و زمانه یک نویسنده تاثیرگذار» اظهار کرد: این کنگره به همت انجمن علمی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در جهت اعتلای فهم عامه در میان مردم و دانشجویان در حوزه‌های ادبیات، جامعه‌شناسی، فلسفه، علوم سیاسی و... با رویکردی جامعه‌شناختی روز سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۳۳۰ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

او افزود: در این کنگره استادان صاحب‌نام و صاحب‌نظر در زمینه‌های مختلف علوم انسانی حضور خواهند داشت و به ایراد تحلیل، نظر و انتقاد خواهند پرداخت. نگاهی عمیق‌تر به زندگی، زمانه و جامعه‌ای که ماحصلش این کاراکتر ادبی و آثار اوست خواهیم انداخت تا هم علل شکل‌گیری سوژه‌هایی چون «غرب‌زدگی»، «در خدمت و خیانت روشنفکران»، «تات‌نشینان بلوک زهرا»، «مدیر مدرسه» و... برای علاقه‌مندان روشن شود و هم شناخت دقیق‌تری از جامعه‌ای که این سوژه‌ها را بر ذهن یک نویسنده بار می‌کند شکل بگیرد.

هاشمی افزود: در این کنگره استادان بزرگی به ایراد سخنرانی می‌پردازند از جمله دکتر حسین میرزایی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نویسنده کتاب «جلال اهل قلم»، دکتر مرتضی کتبی جامعه‌شناس در حوزه ادبیات و دارنده دو نشان دکترا از دانشگاه سوربن فرانسه و مترجم کتاب «غرب‌زدگی» به زبان فرانسوی، استاد غلامرضا امامی دوست و یار دیرین جلال آل احمد و برنده چهار جایزه ادبی از جشنواره‌های بین‌المللی و ویراستار کتاب «در خدمت و خیانت روشنفکران»، دکتر بیژن عبدالکریمی عضو هیأت علمی فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی، همچنین دکتر سیدحسن نورانی مولف کتاب جامعه‌شناسی آثار جلال آل احمد و آرش حیدری منتقد، دانشجوی دکترا و پژوهشگر برتر دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه جامعه‌شناسی.

او اظهار کرد: در این کنگره پیش‌درآمدی بر جامعه‌شناسی ادبیات که دامنه‌ای بسیار وسیع و عمیق دارد خواهیم داشت تا علاقه‌مندان و محققین بتوانند به بهانه شخصیت جلال آل احمد دریچه‌ای هرچند کوچک از علم جامعه‌شناسی را در ذهن خود باز کنند.

دبیر کنگره «زندگی و زمانه یک نویسنده تاثیرگذار» در پایان گفت: از تمامی آنانی که مسائل جلال برایشان مساله است و آن‌هایی که می‌خواهند دریچه‌ای جدید در کنار دریچه‌های گشوده جلال باز کنند دعوت می‌کنیم تا در این کنگره ما را همراهی کنند.

کنگره «زندگی و زمانه یک نویسنده تاثیرگذار» سه‌شنبه 29 اردیبهشت، ساعت 13.30 در دانشکده علو م احتماعی دانشگاه علامه طباطبایی واقع در خیابان دکتر شریعتی، نرسیده به اتوبان همت، نرسیده به سه‌راه ضرابخانه، خیابان گل‌نبی برپا می‌شود.

ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: