يادنامه علامه آشتياني منتشر شد

1392/3/25 ۱۱:۳۵

يادنامه علامه آشتياني منتشر شد

كتاب جلال حكمت و عرفان(يادنامه استاد علامه سيدجلال‌الدين آشتياني) به روايت محمدجواد صاحبي از سوي نشر بوستان كتاب منتشر شد. علامه سيدجلال‌الدين آشتياني از معدود علماي عصر حاضر است كه در زمينه علوم ديني، فلسفه و عرفان‌اسلامي، جايگاه رفيعي دارد. علامه آشتياني مهرماه سال ۱۳۳۸خورشيدي در دانشكده علوم معقول و منقول دانشگاه فردوسي مشهد تدريس خود را آغاز كرد و درسال ۱۳۴۵به مرتبه استادي اين دانشگاه ارتقا يافت.


كتاب جلال حكمت و عرفان(يادنامه استاد علامه سيدجلال‌الدين آشتياني) به روايت محمدجواد صاحبي از سوي نشر بوستان كتاب منتشر شد.


علامه سيدجلال‌الدين آشتياني از معدود علماي عصر حاضر است كه در زمينه علوم ديني، فلسفه و عرفان‌اسلامي، جايگاه رفيعي دارد. علامه آشتياني مهرماه سال ۱۳۳۸خورشيدي در دانشكده علوم معقول و منقول دانشگاه فردوسي مشهد تدريس خود را آغاز كرد و درسال ۱۳۴۵به مرتبه استادي اين دانشگاه ارتقا يافت.


از اين استاد فرزانه و فيلسوف قرن، ۵۰اثر تحقيقي و تاليف درزمينه فلسفه و عرفان اسلامي بر ‌جاي مانده است. وي سوم فروردين ماه سال 1384 دار فاني را وداع گفت. كتاب جلال حكمت و عرفان در هفت فصل به محتواي زندگي‌نامه و آثار، گزيده‌اي از مقالات استاد آشتياني،‌ مصاحبه‌ها، زندگي، افكار و آثار، مكاتبات آشتياني و آشنايي، تحليل انديشه‌ها و دست‌نوشته‌ها مي‌پردازد.


مضامين كتاب جلال حكمت و عرفان درباره زندگينامه خودنوشت، ميراث مكتوب استاد آشتياني، تاليفات، تعليقات، مقالات، در رثاي امام عارفان، تذليل و تكميل،‌ ختم ولايت در انديشه عربي، معرفت و علم در كتاب و سنت، در مكتب استاد سيدجلال‌الدين آشتياني، نامه‌هاي استاد به مولف، آشتياني و نقد اصفهاني، آيات و روايات به رشته تحرير درآمده است.


نخستين چاپ كتاب جلال حكمت و عرفان با شمارگان 600 نسخه، در 480 صفحه و به بهاي 160 هزار ريال به تازگي از سوي مركز نشر موسسه بوستان كتاب قم روانه بازار نشر شده است.
 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: