جشن صد سالگی منوچهر ستوده برگزار می شود

1392/3/22 ۱۳:۰۲

جشن صد سالگی منوچهر ستوده برگزار می شود

ستاد منوچهر ستوده ایرانشناس و جغرافیدان برجسته، چهره ماندگار و عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، در ۲۸ تیر ماه ۹۲، صد ساله می‌شود.قرار است مرکز دایره المعارف به مناسبت صدسالگی او جشنی را برگزار کند.


ستاد منوچهر ستوده ایرانشناس و جغرافیدان برجسته، چهره ماندگار و عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، در ۲۸ تیر ماه ۹۲، صد ساله می‌شود.قرار است مرکز دایره المعارف به مناسبت صدسالگی او جشنی را برگزار کند. همچنین قرار استکتاب  «سرو کهنسال» که مجموعه مقالات استاد منوچهر ستوده است، همین روزها از سوی  انتشارات بلور به مناسبت صدمین سالگرد وی منتشر شود. دیگر این که به مناسبت این روز، تارنمای اینترنتی استاد ستوده به آدرس www.Drsotoudeh.com افتتاح می شود. عناوین تمام کتابها ومقالات وی، شناسنامه کتاب ها و زندگینامه استاد از جمله اطلاعاتی است که در این سایت در دسترس همگان است.


منوچهر ستوده پس از صد سال تلاش هنوز دست از تلاش و کار نکشیده است و هنوز مشغول به تحقیق و جست و جو و نوشتن است. او نمادی از ۱۰۰ سال سلامتی و تلاش است. خود می گوید همانگونه که از دوران جوانی مشغول است؛ همچنان نیز ادامه دهنده همان مسیر است و هنوز از کار نایستاده است.


صدای رسا و قدرتمنش تاییدی بر سخنش بود. او هنوز گاهی تا14 ساعت در روز کار می کند و طبق عادت ساعت 8 می خوابد و 4 صبح بیدار می شود. می گوید از تهران دل خوشی ندارد و به هیج وجه حاضر نیست پابه تهران بگذارد. 30 سال پیش مریضی او را به زندگی در کنار سواحل دریای خزر کشاند. وی از ابتدای تاسیس دائرةالمعارف بزرگ اسلامی همکاری اش را با این مرکز آغاز می کند و تا کنون این همکاری ادامه داشته است. اهدای کتابخانه شخصی استاد به مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی از نتایج این همکاری بوده است.


از 100 سال تلاش استاد منوچهر ستوده ۵۲ جلد کتاب و ۲۸۶ مقاله از جمله ده جلد کتاب «از آستارا تا استارآباد» به یادگار مانده است. سال شمار سرگذشت وی و فهرستی از آثار ایشان به کوشش عنایت الله مجیدی در جلد پانزدهم پژوهش های ایرانشناسی (نامواره دکتر محمود افشار) منتشر شده است که معرف تألیفات، تصحیحات و مقالات ایشان است. پانزدهمین و شانزدهمین مجموعه «پژوهش های ایرانشناسی» به مناسبت کوشش های علمی دکتر منوچهر ستوده به نام ایشان پیشکش شده و «ستوده نامه» نام گرفته است.
 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: