نگاهی گذرا به روزگار سیصد ساله ایرانیان در کتاب «ما و پاریس»

1394/1/30 ۱۱:۲۴

نگاهی گذرا به روزگار سیصد ساله ایرانیان در کتاب «ما و پاریس»

کتاب «ما و پاریس» که نگاهی است گذرا به روزگار سیصد سالۀ ایرانیان در فرانسه، منتشر شد. کتاب «ما و پاریس» نوشته امیرسعید الهی، با نگاهی گذرا، روزگار سیصد سالۀ ایرانیان را در فرانسه دنبال می‌­کند. در این کتاب نویسنده سبک تازه‌ای در بیان رویدادها به کار گرفته و فرانسه را به عرصه مهمی در تاریخ معاصر ایران بدل کرده است.

 

 

کتاب «ما و پاریس» که نگاهی است گذرا به روزگار سیصد سالۀ ایرانیان در فرانسه، منتشر شد.

 کتاب «ما و پاریس» نوشته امیرسعید الهی، با نگاهی گذرا، روزگار سیصد سالۀ ایرانیان را در فرانسه دنبال می‌­کند. در این کتاب نویسنده سبک تازه‌ای در بیان رویدادها به کار گرفته و فرانسه را به عرصه مهمی در تاریخ معاصر ایران بدل کرده است.

اگرچه قصد نویسنده تدوین تاریخ روابط سیاسی ایران و فرانسه نبوده و تنها جلوه­‌هایی از این روابط به میان کشیده شده است. این کتاب همراه با بررسی جریانات تاریخی و سیاسی ایران، به برخی از دوران­‌های تاریخی فرانسه و میراث فرهنگی آن کشور نیز پرداخته است.

البته در این اثر سخنی از فرانسویان در میان ایرانیان نیست بلکه تنها بر ماجراهای ایرانیان در میان فرانسویان انگشت گذاشته است. زبانِ روان و همراه با چاشنی طنز کتاب بر جذابیت و به کارگیری منابع معتبر در تدوین هر فصل بر اعتبار آن افزوده است.

کتاب «ما و پاریس» که با کتابنامه و نمایۀ نام­‌ها و مکان­‌ها و نزدیک به صد تصویر از اشخاص و مکان­‌ها مذکور در متن همراه است، به همت نشر «آباد بوم» در ۴۰۰ صفحه و به بهای ۲۰ هزار تومان روانه بازار شده است.

مهر

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: