«نقد باورهای مغرب‌زمین»

1394/1/22 ۰۹:۲۹

«نقد باورهای مغرب‌زمین»

کتاب «نقد باورهای مغرب‌زمین» که به نظریات اسلاوی ژیژک می‌پردازد با ترجمه کیوان آذری منتشر شده است. به گفته مترجم، این کتاب نگرش‌های کسی است که به «خطرناک‌ترین فیلسوف در غرب» شهرت دارد و تلاش می‌کند تمام شالوده‌های اعتقادی مغرب‌زمین را در هم بشکند.

 

 

کتاب «نقد باورهای مغرب‌زمین» که به نظریات اسلاوی ژیژک می‌پردازد با ترجمه کیوان آذری منتشر شده است.

به گفته مترجم، این کتاب نگرش‌های کسی است که به «خطرناک‌ترین فیلسوف در غرب» شهرت دارد و تلاش می‌کند تمام شالوده‌های اعتقادی مغرب‌زمین را در هم بشکند.

آذری در معرفی این کتاب عنوان می‌کند: اسلاوی ژیژک در این کتاب با جادوی استدلال‌های فلسفی و بینش‌های روانکاوی، باور به مفاهیمی مثل «آزادی لیبرال»، «حق انتخاب»، «دموکراسی»، «هوش مصنوعی»، «علم ژنتیک»، «کاپیتالیسم»، «معنویت‌گرایی‌های نوظهور»، «اخلاقیات مصرفی»، «فضای مجازی» و ... را همچون عجوزه‌های نفرت‌انگیزی نمایان می‌کند که انسان غربی در دامن آن‌ها به خوابی شیرین فرورفته است.

او می‌افزاید:‌اگرچه خواننده ایرانی نسبت به تفاوت‌های فرهنگی میان شرق و غرب واقف است، لیکن در این کتاب نویسنده که دارای عقاید مارکسیستی رادیکالی بوده، موضوعات مورد بحث را از منظر همین عقاید سنجش و ارزیابی کرده و نقدها و تفسیرهایش از ادیان یهودیت و مسیحیت را تنها در گستره جهان غرب معتبر می‌داند.

آذری در مقدمه‌ای که بر این کتاب نوشته، اضافه کرده است: از نقطه نظر اسلامی یهودیت و مسیحیتی که اسلاوی ژیژک به آن‌ها پرداخته است،‌ نسخه‌هایی تحریف‌شده و مغشوش از یهودیت و مسیحیت حقیقی هستند، و بسیاری از دیدگاه‌های مارکسیستی و دینی نویسنده کتاب از زوایای مختلفی می‌تواند مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

«نقد باورهای مغرب‌زمین» در 140 صفحه در انتشارات محقق اردبیلی منتشر شده است.

ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: