انتشار نقدهای تاریخ شفاهی و تصویری پهلوی دوم

1393/12/25 ۰۹:۵۳

انتشار نقدهای تاریخ شفاهی و تصویری پهلوی دوم

مدیر پروژه تاریخ شفاهی و تصویری دوره پهلوی دوم گفت: نخستین کتاب نقدهای مجموعه تاریخ شفاهی و تصویری ایران منتشر می‌شود.

 

مدیر پروژه تاریخ شفاهی و تصویری دوره پهلوی دوم گفت: نخستین کتاب نقدهای مجموعه تاریخ شفاهی و تصویری ایران منتشر می‌شود.

 

حسین دهباشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خراسان، اظهار کرد: از ابتدای شروع این پروژه تصور می‌کردیم و معتقد بودیم که این مجموعه به نقدهای منتقدان و صاحب‌نظران احتیاج دارد و تا زمانی که این نقدها نباشد ناقص خواهد بود.

 

او ادامه داد: جلد اول مجموعه نقدهای چهار جلد نخست مجموعه تاریخ شفاهی و تصویری ایران در حال آماده‌سازی برای انتشار است و ان‌شاءالله در نمایشگاه کتاب سال آینده رونمایی خواهد شد.

 

دهباشی بیان کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم که روند انتشار نقدهای وارده به این پروژه را تا انتها ادامه دهیم و پیگیری کنیم و در همین راستا از تمام صاحب‌نظران تقاضا می‌کنیم تا نقدهای خود به این مجموعه را در اختیار ما قرار دهند.

 

مدیر پروژه تاریخ شفاهی و تصویری دوره پهلوی دوم افزود: از این مجموعه 11 جلد در شرف انتشار است که ان‌شاءالله آن‌ها نیز در نمایشگاه کتاب رونمایی خواهند شد و کل مجموعه نیز که در حدود 50 جلد خواهد بود به مرور زمان تکمیل و منتشر می‌شود.

 

 

دهباشی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد: آن‌چه در صدا و سیما و با استفاده از منابع این پروژه انجام شد بدون اجازه و مشورت ما بود که امیدواریم در ادامه این روند اصلاح شود و دیگر شاهد چنین رویکردهایی نباشیم.

 

او افزود: در حال حاضر تنها خروجی موجود پروژه تاریخ شفاهی و تصویری ایران چهار کتابی است که منتشر شده و البته قراردادهایی برای تولید مستند نیز وجود دارد که البته بایستی توسط کتابخانه ملی تولید شود.

مدیر پروژه تاریخ شفاهی و تصویری دوره پهلوی دوم عنوان کرد: در مجموعه تلویزیونی که با استفاده از منابع این پروژه ساخته شد اشتباهات فاحشی وجود داشت که ناشی از بی‌اطلاعی و ناآشنایی دست‌اندرکاران ساخت مستند با موضوع آن است و به عنوان مثال معرفی دکتر سیدحسین نصر به عنوان عضو خانواده سلطنتی یکی از این اشتباهات بزرگ به شمار می‌رود.

او خاطرنشان کرد: اسم این مجموعه نیز اسم درستی نبود زیرا دربار بخش کوچکی از حکومت است حال آن‌که حکومت شامل بخش‌های مختلفی از جمله قوه مقننه و … نیز هست.

ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: