برگزاری همایش بین‌المللی تمدن جیرفت

1393/12/9 ۱۲:۲۵

برگزاری همایش بین‌المللی تمدن جیرفت

همایش بین المللی تمدن جیرفت به منظور معرفی پیشینه تمدن ایران و پژوهش در مورد یافته های باستانی این منطقه برگزار می‌شود. همایش بین المللی تمدن جیرفت به منظور معرفی پیشینه تمدن ایران و پژوهش در مورد یافته های باستانی این منطقه با مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، سازمان میراث فرهنگی و استانداری کرمان برگزار می شود.

 

 همایش بین المللی تمدن جیرفت به منظور معرفی پیشینه تمدن ایران و پژوهش در مورد یافته های باستانی این منطقه برگزار می‌شود.

همایش بین المللی تمدن جیرفت به منظور معرفی پیشینه تمدن ایران و پژوهش در مورد یافته های باستانی این منطقه با مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، سازمان میراث فرهنگی و استانداری کرمان برگزار می شود.

براساس تفاهم نامه ای که به صورت سه جانبه فی مابین سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی دکترسیدرضا صالحی امیری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نمایندگی آقای مسعود سلطانی فر و استانداری کرمان به نمایندگی آقای علیرضا رزم حسینی منعقد شد، همایش بین المللی"تمدن جیرفت " به منظور معرفی پیشینه تمدنی ایران و پژوهش درمورد یافته های باستانی این منطقه، با مشارکت سه دستگاه مذکور انجام می شود.

همکاری سه جانبه در برگزاری همایش بین المللی "تمدن جیرفت " اعم ازفراخوان مقاله و دعوت از اساتید جهت ایراد سخنرانی، برگزاری نمایشگاه از آثار و منابع مربوط به تمدن جیرفت، انتشارات و سایر امور فرهنگی در جهت برگزاری همایش، همکاری طرفین در بررسی و شناسایی نیازهای گوناگون برای برگزاری همایش بین المللی "تمدن جیرفت " در زمینه‌های مختلف علمی ، تحقیقاتی و بهره گیری مطلوب از امکانات موجود و منابع مطالعاتی،همکاری مشترک در اجرای پروژه های پژوهشی ، تحقیقاتی ، تخصصی و انتشاراتی در حوزه باستان شناسی شهرستان جیرفت؛ همکاری مشترک مرکز تحقیقات ایران شناسی سازمان اسناد و کتابخانه ملی با پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و استانداری کرمان در معرفی تمدن جیرفت از مفاد این تفاهم نامه است.

براساس این تفاهم نامه استانداری کرمان ضمن مدیریت اجرائی طرح های مطرح شده، متعهد می شود کلیه امور تفاهم نامه را در استان کرمان ساماندهی و حمایت نماید.

همچنین براساس این تفاهم نامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز باید زمینه بازدید شرکت کنندگان در همایش، از آثار تمدنی شهرستان جیرفت را فراهم کند و برگزاری نشست علمی معرفی پیشینه تاریخی و تمدنی جیرفت در شهر کرمان یا (جیرفت) را در برنامه کاری خود داشته باشد.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی هم براساس این تفاهم نامه متعهد می شود تا خدمات ویژه ای به اعضای هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی و همچنین مدیران استانداری کرمان در استفاده از منابع کتابخانه ملی و آرشیو ملی ارائه نماید. همچنین سازمان اسناد و کتابخانه ملی متعهد می شود تا در استقرار دبیرخانه همایش بین المللی جیرفت همکاری نماید.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: