کتاب «شهیدثانی و نقش وی در تحولات دینی عصر نخست صفویه» بررسی می‌شود

1393/11/14 ۱۰:۰۴

کتاب «شهیدثانی و نقش وی در تحولات دینی عصر نخست صفویه» بررسی می‌شود

نشست بررسی و نقد کتاب «شهید ثانی و نقش وی در تحولات دینی عصر نخست صفویه » نوشته محمدکاظم رحمتی در موسسه انتشارات حکمت برگزار می‌شود. نخستین نشست بررسی و نقد کتاب «شهید ثانی و نقش وی در تحولات دینی عصر نخست صفویه» نوشته محمدکاظم رحمتی در موسسه انتشارات حکمت برگزار می‌شود.

 

نشست بررسی و نقد کتاب «شهید ثانی و نقش وی در تحولات دینی عصر نخست صفویه » نوشته محمدکاظم رحمتی در موسسه انتشارات حکمت برگزار می‌شود.

نخستین نشست بررسی و نقد کتاب «شهید ثانی و نقش وی در تحولات دینی عصر نخست صفویه» نوشته محمدکاظم رحمتی در موسسه انتشارات حکمت برگزار می‌شود.

این کتاب تلاشی در جهت بررسی نقش عالمان عاملی در تحولات دینی عصر صفویه وبه‌نحو کلی تری مناسبات دین و دولت در دورة نخست صفویان با تکیه بر زندگی وتألیفات عالم برجسته عاملی زین‌الدین‌بن علی عاملی ـ شهید ثانی ـ است. در فصل نخست که آن را می‌توان پیش­ درآمد موضوع دانست، از شکل گیری حوزه جبل‌عامل سخن رفته است و در ادامه از تشکیل دولت صفویه و حیات فرهنگی محقق کرکی سخن به میان آمده است.فصل سوم و چهارم که بحث اصلی نوشته حاضر را تشکیل می‌دهند به بررسی تفصیلی جایگاه شهید ثانی در عرصه تحولات دینی عصر صفویه و اهمیت وی از جنبه‌های مختلف می‌پردازد.

این نشست با حضور دکتر حسن حضرتی استاد دانشگاه تهران، دکتر محمد حاجی‌تقی استاد دانشگاه شهید بهشتی، و محمدکاظم رحمتی نویسنده کتاب روز شنبه ۱۸ بهمن ماه از ساعت ۱۶ در موسسه انتشارات حکمت  واقع در تهران، خیابان انقلاب، ابتدای خیابان ابوریحان، پلاک ۳۹ ،برگزار خواهد شد.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: