۴ جلد از «داستان‌شناخت ایران» منتشر شد/ نگاهی نقادانه به داستان معاصر

1393/11/6 ۱۰:۱۶

۴ جلد از «داستان‌شناخت ایران» منتشر شد/ نگاهی نقادانه به داستان معاصر

چهار جلد نخست از مجموعه «داستان‌شناخت ایران» به کوشش جواد اسحاقیان از سوی نشر نگاه منتشر شد. نشر نگاه به تازگی چهار جلد نخست از مجموعه «داستان شناخت ایران» را که به کوشش جواد اسحاقیان تالیف شده را روانه بازار کتاب کرده است.

چهار جلد نخست از مجموعه «داستان‌شناخت ایران» به کوشش جواد اسحاقیان از سوی نشر نگاه منتشر شد.

نشر نگاه به تازگی چهار جلد نخست از مجموعه «داستان شناخت ایران» را که به کوشش جواد اسحاقیان تالیف شده را روانه بازار کتاب کرده است.

فرید مرادی سرویراستار انتشارات نگاه در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: این مجموعه در واقع چهار مجلد نخست از مجموعه‌ای ۱۰ جلدی است که آقای اسحاقیان در نقد ادبیات داستانی معاصر ایران تالیف کرده‌است و در ادامه با موضوع نقد آثار نویسندگانی مانند دولت‌آبادی، چوبک، صادقی و گلشیری نیز ادامه پیدا می‌کند.

مرادی در ادامه با اشاره به مولف این مجموعه گفت: آقای اسحاقیان در مقام مولف این کتاب در ۳۰ سال گذشته فعالیت بسیار جدی در حوزه نقد ادبی داشته‌اند و شاید بتوان او را از معدود نقادان ایرانی دانست که بدون هر نوع حب و بغضی بر مبنای دیدگاه‌های شناخته شده نقادی علمی در این چهار کتاب به کار نقد آثار جمالزاده، آل احمد، سیمین دانشور و احمد محمود پرداخته است.

وی با تاکید بر اینکه این مجموعه تلاش دارد تا حداقل آثار نوینسدگان ایرانی تا مقطع انقلاب اسلامی را از منظر نقد علمی ادبی مورد توجه قرار دهد، افزود: روش نقد مورد استفاده در این آثار روش متکی بر نقد نو و با بهره‌جویی از آموزه‌های نقادان پیشرو جهان مانند لوکاچ، بارت و یاکوبسن است و به همین علت کندوکاوی دقیق در محتوای آثار نویسنده را دربر دارد.

به گفته مرادی در این مجموعه تمامی جهان داستانی نویسنده از منظر نقد ادبی مورد توجه مولف و منتقد قرار گرفته است.

مجموعه داستان شناخت ایران با موضوع احمد محمود با قیمت ۱۸ هزار تومان، با موضوع جلال‌آل‌احمد با قیمت ۱۱ هزار تومان، با موضوع محمد علی‌جمالزاده با قیمت ۹۵۰۰ تومان و با موضوع سیمین دانشور با قیمت ۱۴ هزار تومان منتشر شده است.

خبرگزاری مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: