همایش ملی «ابن یمین فرومدی» برگزار می‌شود

1402/5/30 ۱۳:۳۰

همایش ملی «ابن یمین فرومدی» برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری همایش ملی «ابن یمین فرومدی» در شاهرود خبر داد و گفت: این همایش به مدت دو روز در دهم و یازدهم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

فرشید فلاح ظهر دوشنبه در مراسم رونمایی از پوستر همایش ملی «ابن یمین فرومدی» در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود ضمن بیان اینکه این همایش در روزهای دهم و یازدهم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود، ابراز داشت: روز اول همایش به بخش علمی و پژوهشی و روز دوم به بازدید از مقبره ابن یمین فرومدی این شاعر اهل میامی اختصاص خواهد داشت.

وی ضمن بیان اینکه این همایش در پنج محور آماده پذیرش مقالات محققان و اساتید ادبیات کشور است، افزود: علاقه مندان تا ۲۵ مهرماه فرصت دارند تا مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این همایش به موضوعاتی نظیر جایگاه او در تاریخ شعر فارسی، زندگی ابن یمین و انعکاس شرایط تاریخی روزگار ابن یمین در شعر او می‌پردازد، ابراز داشت: بررسی صنایع ادبی، سبک شناسی اشعار، بررسی و تحلیل اشعار او از منظر رویکردهای نوین نقد ادبی دیگر محوریت این همایش خواهد بود.

فلاح اضافه کرد: مذهب ابن یمین، افکار و گرایش‌های فلسفی، اجتماعی و سیاسی او، وطن پرستی و مقاومت در برابر مهاجمان به وطن در شعر ابن یمین و شاعران تأثیرگذار بر او و متأثر از ابن یمین، موضوع‌های اشعار ابن یمین، دسته بندی قطعات ابن یمین از منظر شکلی و محتوایی و تفاوت موضوعی قصیده‌ها و غزلیات این یمین با قطعات او بخشی دیگر از محوریت این همایش هستند.

وی با بیان اینکه به سه مقاله نخست هر یک ۱۰ میلیون تومان و به سه مقاله دوم هر یک پنج میلیون تومان پاداش نقدی تعلق خواهد گرفت، افزود: نویسندگان برتر برای ارائه سخنرانی دعوت خواهند شد و مقالات به صورت کتاب چاپ می‌شود.

منبع: مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: