نقش شاهنامه در هویت ملی

1402/1/14 ۱۰:۵۲

نقش شاهنامه در هویت ملی

همایش «بازشناسی نقش شاهنامه فردوسی در هویت ملی» برگزار می‌شود.

این همایش همزمان با روز بزرگداشت فردوسی، ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ در دانشگاه فردوسی مشهد، برپا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌تواند مقالات خود را تا  ۱۰ اردیبهشت‌ماه از طریق وب سایت http://rfsn.richt.ir/ و یا ایمیل epic.study92@um.ac.ir ارسال کنند.

در خبر برگزاری این همایش عنوان شده است: این همایش می‌کوشد، در سه سطح، ابتدا سهم شاهنامه فردوسی را در تحکیم و تثبیت هویت ملی در ایران تاریخی و معاصر تبیین کند و در سطح دوم تداوم این نقش را در متون حماسی فارسی (اعم از حماسه‌های ملی، تاریخی و دینی یا حماسه‌های عامیانه) و نسبت انواع هنرها (معماری، موسیقی، نقاشی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، سینما و نمایش) با این مفاهیم محل مداقه پژوهشگران قرار دهد.

بدین آهنگ، از استادان، دانشجویان مقاطع تکمیلی و جمله صاحب­ نظران دعوت می‌شود تا چه در محور ویژه همایش، چه در دیگر مناظر مرتبط با شاهنامه، ادبیات حماسی و انواع هنرهای حماسی، همایش را یاری کنند.

مقالات برگزیده، همزمان با برگزاری همایش، در مجموعه مقالات همایش به چاپ خواهد رسید و ضمن دعوت از نویسندگان مقالات برای ایراد سخنرانی و ارائه دستاوردهای علمی خود و شرکت در جشنواره فرهنگی و هنری مقارن با این ایام، مقالات برتر همایش که پس از بررسی، امتیازهای لازم را کسب کرده باشند، در مجلات علمی- پژوهشی معتبر منتشر خواهند شد.

همچنین علاوه بر رونمایی چندین کتاب معتبر در این حوزه، از انتشار آثار مهم مرتبط با محور ویژه همایش که تایید کمیته علمی و شورای سیاست‌گذاری همایش را به همراه داشته باشد، حمایت خواهد شد.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: