برگزاری نخستین همایش ملی آموزش زبان فارسی با اهداف ویژه

1401/9/7 ۱۲:۲۳

برگزاری نخستین همایش ملی آموزش زبان فارسی با اهداف ویژه

نخستین همایش ملی آموزش زبان فارسی با اهداف ویژه در راستای کمک به رشد و تعالی زبان و ادب فارسی از سوی معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و بنیاد سعدی برگزار می‌شود.

این همایش دوم اسفند ماه با اهدافی چون فراهم‌سازی بستر مناسب برای انتقال دانش و تجربیات مدرسان و مراکز آموزشی، بررسی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در مراکز و ارایه راهبردهای نوین در حوزه آموزش زبان فارسی، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین روش‌های پژوهشی انجام یافته در حوزه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، ضرورت سیاست‌گذاری آموزشی در مراکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، اهمیت دوره‌های توانمندسازی برای مدرسان در همسوسازی و دستیابی به اهداف آموزشی و ارائه پژوهش‌های نوین در حوزه زبان‌شناسی کاربردی و مسائل میان‌رشته‌ای برگزار خواهد شد.

پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، برنامه‌ریزان و آموزش زبان و ادبیات فارسی می‌توانند چکیده مقالات خود را حداکثر تا 15 آذر 1401 به نشانی gsia.tums.ac.ir ارسال کنند و زمان اعلام نتیجه داوری این بخش 24 آذر خواهد بود.

همچنین مقاله‌های پذیرفته‌ شده باید تا 25 دی ماه ارسال شوند و زمان اعلام نتیجه داوری اصل مقالات اول بهمن 1401 تعیین شده است.

شیوه‌های آموزش زبان فارسی با اهداف ویژه، نیازسنجی و اهمیت آن در آموزش زبان فارسی با اهداف ویژه، نقد و بررسی روش‌های آموزش زبان فارسی با محوریت زبان آموزان، نقد و بررسی متون و کتب آموزش زبان فارسی با اهداف ویژه، آموزش ادبیات فارسی به زبان آموزان غیرایرانی، ضرورت بکارگیری فناوری در آموزش زبان فارسی با اهداف ویژه، آموزش زبان فارسی با اهداف ویژه و ترجمه متون، تهیه و تالیف مواد درسی با اهداف ویژه، روش‌های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، سنجش و اندازه‌گیری دانش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، تجزیه ‌و تحلیل کلام در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبان و روش تحقیق در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان از جمله محورهای همایش خواهد بود.

عنایت‌الله شعبانی و مهین ناز میردهقان فراشاه، دبیران علمی و زینب صیامی و امیر زندمقدم، دبیران اجرایی همایش ملی آموزش زبان فارسی با اهداف ویژه هستند.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: