بزرگداشت حکیم «عطارنیشابوری» در انجمن مفاخر برگزار می‌شود

1401/1/23 ۱۰:۳۱

بزرگداشت حکیم «عطارنیشابوری» در انجمن مفاخر برگزار می‌شود

به مناسبت روز بزرگداشت «عطار نیشابوری»، مراسم پاسداشت این شاعر و عارف به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت روز بزرگداشت «عطار نیشابوری»، مراسم پاسداشت مقام این حکیم، شاعر و عارف ایرانی را چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ در فضای مجازی برگزار می‌کند.

 

در این برنامه که از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۸:۰۰ برگزار خواهد شد، حسن بلخاری (رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی)، مهدی محقق (رئیس هیأت مدیره انجمن)، محمود شالویی (دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سیدعلی اصغر میرباقری فرد (استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان) و علی محمد خراسانی (عطارشناس و پژوهشگر ارشد مرکز میراث خطی آکادمی ملی علوم جمهوری تاجیکستان) به ایراد سخن خواهند پرداخت.

فریدالدین محمد عطار نیشابوری، معروف به عطار، شاعر و عارف ایرانی قرن ششم و هفتم قمری بود. او برای کسب علم، به هند، عراق، شام و مصر مسافرت کرد. سپس به نیشابور بازگشت و تا پایان عمر در آنجا زیست. «عطار» با علوم مختلفی مانند قرآن، حدیث، فقه، تفسیر، طب، نجوم و کلام آشنا بود که نتیجه آن در آثارش نیز دیده می‌شود. الهی‌نامه، اسرارنامه، خسرونامه و منطق‌الطیر از آثار منظوم عطارند و تذکرةالاولیا تنها اثر او به نثر است.

این مراسم به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی:

https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2

پخش می‌شود.

همچنین علاقه مندان می‌توانند فایل‌های تصویری سخنرانان این مراسم را به صورت همزمان در صفحات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در فضای مجازی در آدرس‌های زیر مشاهده نمایند:

https://t.me/anjomanasarmafakher

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: