محورهای همايش ملی «حفاظت و نگهداری اسناد و ميراث مستند و مکتوب» اعلام شد

1400/10/27 ۱۳:۲۵

محورهای همايش ملی «حفاظت و نگهداری اسناد و ميراث مستند و مکتوب» اعلام شد

محورهای همايش ملی «حفاظت و نگهداری اسناد و ميراث مستند و مکتوب» با بررسی موضوعات مربوط به حفاظت پيشگيرانه، مرمت ميراث مستند و حفاظت دیجیتال اعلام شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، یکی از محورهای اصلی همايش ملی «حفاظت و نگهداری اسناد و ميراث مستند و مکتوب»،‌ موضوع «حفاظت پيشگيرانه» است، که شامل نقش تكنولوژی، فناوری‌های نوين، مديريت بحران و نقش نيروی انسانی متخصص در حفاظت پيشگيرانه می‌شود.

دیگر محور این همایش «مرمت ميراث مستند» است. در این بخش یافته‌های نوین حفاظت و نگهداری منابع در برابر آفت‌ها و آسیب‌های احتمالی، شیوه‌های نوین مرمت مواد آرشیوی و آسيب‌شناسی ميراث مستند مورد بررسی قرار می‌گیرد. «حفاظت دیجیتال» (حفاظت و نگهداری اسناد رقمی) سومین محور این همایش ملی است.

برهمین اساس دبیرخانه همایش ملی «حفاظت و نگهداری اسناد و ميراث مستند و مکتوب» از همه استادان، حفاظت‌گران، مرمتگران و پژوهشگران برای شركت و ارائه مقاله دعوت به‌عمل می‌آورد تا مقاله‌های خود را با محورهای پیشنهادی همايش ارسال کنند. 

سایر محورهای ذکر نشده اما مرتبط با موضوع نیز قابل بررسی است و علاقه مندان به شرکت در این همایش می‌توانند مقاله‌های خود را تا تاریخ 15 فروردین ماه سال 1401 به آدرس پست الکترونیکی: ahmadifa_se@yahoo.com ارسال کنند. مقاله‌های پذیرفته شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه می‌شود. 

لازم است چكيده‌ مقاله‌ها در قالب فایل word ۲۰۰۳ همراه با مشخصات نويسنده/نويسندگان، وضعیت شغلی/سمت، پيام‌نگار و شماره تلفن تماس، ارسال شود.

همايش ملی «حفاظت و نگهداری اسناد و ميراث مستند و مکتوب» به همت گروه مطالعه و تحقیقات حفاظت و نگهداری پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و كتابخانه ملی ايران و با همکاری نهادهای مرتبط حفاظت و مرمت، همزمان با روز اسناد ملی، 17 اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: