تفسیر امامیه در پژوهش‌های خاورشناسان

1399/5/26 ۰۴:۳۰

تفسیر امامیه در پژوهش‌های خاورشناسان

تفسیر امامیه در پژوهش‌های خاورشناسان تألیف علی راد از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد. هر فصل از کتاب دارای دو جستار اشاره و ارزیابی است. در بخش اشاره به تقریر نظریه خاورشناسان درباره چالش‌ها پرداخته شده و در بخش ارزیابی، نظریه‌ها به توبه نقد و سنجش گذاشته شده است.

 

تفسیر امامیه در پژوهش‌های خاورشناسان تألیف علی راد از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.

هر فصل از کتاب دارای دو جستار اشاره و ارزیابی است. در بخش اشاره به تقریر نظریه خاورشناسان درباره چالش‌ها پرداخته شده و در بخش ارزیابی، نظریه‌ها به توبه نقد و سنجش گذاشته شده است.

نگارنده در حد میسور تلاش نموده است تا از نقد الهیاتی و موازی که سوگیرانه و ایدئولوژیک است، خودداری نماید و بر پایه اصول نقد علمی به ارزیابی دیدگاه‌های خاورشناسان بپردازد.

حق تفسیر قرآن، مؤلفه تمایزبخش تفسیر امامیه، باورمندی امامیه به تحریف قرآن، تطورات و چرخش هرمنوتیکی تفسیر امامیه، فقدان انسجام در تفسیر امامان شیعه از چالش‌های مهم کلامی تفسیر امامیه است که در آثار خاورشناسان بازتابیده است.

برآیند کتاب بر این مهم تأکید دارد که توجه به تفسیر امامیه و مبانی کلامی مورد توجه جدی خاورشناسان است، اما به دلیل عدم احاطه بر اصول و مبانی تفسیر امامیه، آسیب‌هایی در مستندات، تحلیل‌ها و استتناج آنان مشهود است که این آسیب با شکل‌گیری جریان خودانتقادی در میان خاورشناسان و نقد علمی و منصفانه آثار آنان از سوی تفسیرپژوهان شیعی قابل ترمیم است.

تفسیر امامیه در پژوهش‌های خاورشناسان (بَر اَشِر، آندره ریپین، تاود لاوسن، رابرت گلیو، رینر برونر) تألیف علی راد از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، به بهای 21 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: میراث مکتوب

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: