درسگفتار«چالش‌های عشق در جامعه مدرن» آثار فروید و ژاک لاکان را بازخوانی می کند

1393/5/26 ۱۲:۱۷

درسگفتار«چالش‌های عشق در جامعه مدرن» آثار فروید و ژاک لاکان را بازخوانی می کند

موسسه رخداد تازه در ادامه برگزاری درسگفتارهای خود از دوره «جامعه‌شناسی عشق: چالش‌های عشق در جامعه مدرن» آثار فروید و ژاک لاکان را بازخوانی می‌کند. این درسگفتار با حضور دکتر مصطفی مهرآیین از ابتدای مردادماه در محل این موسسه آغاز شده است.

 

موسسه رخداد تازه در ادامه برگزاری درسگفتارهای خود از دوره «جامعه‌شناسی عشق: چالش‌های عشق در جامعه مدرن» آثار فروید و ژاک لاکان را بازخوانی می‌کند.

این درسگفتار با حضور دکتر مصطفی مهرآیین از ابتدای مردادماه در محل این موسسه آغاز شده است.

مهرآیین درباره طرح بازخوانی این آثار گفت: در این دوره پس از اثبات این مساله که روابط انسانی و به‌ویژه عشق با بحران جدی در زندگی امروزی مواجه است، نخست به شرح نظریه‌های روانکاوی فروید و لاکان و خوانش آثار آنها دراین‌باره خواهیم پرداخت که به ما نشان می‌دهند مهم‌ترین ویژگی‌های بستر روانی انسان چیست و در چه بستر روانی کنش احساسی عشق ممکن می‌شود.

وی ادامه داد: پس از بحث درباره نظریه‌های جامعه‌شناسی عشق به شرح اندیشه‌های متفکرانی همچون اوا ایلوز، الریش بک، گیدنز، باومن و هاکشیلد نشان خواهیم داد که چه نسبت‌ها و روابط و تعاملات میان جامعه و عشق در دوران مدرن به‌وجود آمده که عملا انجام کنشی همچون عشق را غیرممکن ساخته است.

این مدرس جامعه‌شناسی درباره بخش دیگری از درسگفتار گفت: بخشی دیگر از این درسگفتار نیز به بررسی تناقضات درونی خود قلمرو عشق اختصاص دارد که فروپاشی عشق را دائما در درون خود ممکن می‌سازد.

درسگفتار«جامعه‌شناسی عشق: چالش‌های عشق در دوران مدرن» از ابتدای مردادماه از ساعت 18 تا 20 در محل موسسه رخداد تازه واقع در خیابان گیشا، خیابان یکم برگزار می‌شود.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: