راهنمای شیوه های نقد ادبی منتشر شد

1393/4/24 ۱۱:۳۵

راهنمای شیوه های نقد ادبی منتشر شد

کتاب راهنمای شیوه های نقد ادبی نوشته معصومه انصاریان به همت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. به گزارش روز دوشنبه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این کتاب مبانی نظری و رویکردهای نقد ادبی از ضرورت روشمند بودن نقد گرفته تا اصول و مبانی، زبان نقد، تغییرات مهم در پنجاه سال اخیر و راهنمایی شیوه های گوناگون نقد برای علاقه مندان به ادبیات کودک و نوجوان معرفی شده است.

 

کتاب راهنمای شیوه های نقد ادبی نوشته معصومه انصاریان به همت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش روز دوشنبه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این کتاب مبانی نظری و رویکردهای نقد ادبی از ضرورت روشمند بودن نقد گرفته تا اصول و مبانی، زبان نقد، تغییرات مهم در پنجاه سال اخیر و راهنمایی شیوه های گوناگون نقد برای علاقه مندان به ادبیات کودک و نوجوان معرفی شده است.

همچنین در این کتاب خوانندگان علاوه بر شیوه های نقد با انواع نقد ادبی شامل نقد سنتی، تاریخی - زندگی نامه ای، اخلاقی - فلسفی، روان شناختی، ساختارگرایانه، جامعه شناختی، زن مدارانه، تحلیلی - تطبیقی و نقد عملی نیز آشنا می شوند.

نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب آورده است: آشنایی با شیوه های نقد ضرورتی انکارناپذیر است، چرا که منتقد هر اثر ادبی باید شیوه ای مناسب و درخور آن اثر را برگزیند. با علم به اینکه ادبیات کودک و نوجوان امروز از انواع (ژانرهای) متنوعی برخوردار است، پر واضح است که نمی توان داستان های واقع گرا، فانتزی، علمی تخیلی، تاریخی و دینی را با یک شیوه نقد کرد.

کتاب راهنمای شیوه های نقد ادبی از مجموعه کتاب های ادبیات کودک و نوجوان برای گروه سنی اولیا و مربیان در 64 صفحه با شمارگان سه هزار نسخه و قیمت 34 هزار ریال در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: